Educació repetirà el concurs de trasllats de secundària estatal del 2022-2023 que afecta la Comunitat Valenciana
La Conselleria i el Ministeri han acordat incloure 3.972 places estructurals que no van oferir
La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports han arribat a un acord per a repetir la part del concurs de trasllats estatal de secundària del curs passat que afecta la Comunitat Valenciana. Així ho ha traslladat la directora general de Personal Docent, Sonia Sancho, als sindicats durant la reunió de la taula sectorial celebrada aquest dijous.
Sancho ha explicat aquest dijous que en els últims mesos hi ha hagut nombroses converses amb el govern espanyol i totes dues administracions han acordat repetir el concurs, després de les sentències judicials que estimaven que en el d’àmbit estatal no van eixir totes les places disponibles.
La Conselleria ha remarcat que el concurs del curs 2022-2023 va ser “excepcional” perquè va coincidir amb el procés d’estabilització dels funcionaris docents. La directora general ha recordat que en primària es van estabilitzar 2.667 places i en el concurs de trasllats es van oferir 2.800 places estructurals.
En secundària i en altres cossos docents es van estabilitzar 4.888 places pel concurs de mèrits i 1.601 per les oposicions d'estabilització. Tanmateix, van oferir al concurs de trasllats 2.517 places. Això va suposar un dèficit d'oferta de 3.972 places estructurals. Per tant, és aquest dèficit de places el que ha de tornar a oferir-se.
La directora general ha explicat que el procés començarà quan es publiquen les vacants i no serà necessària una nova inscripció pels participants. En el web de la Direcció General de Personal Docent s'anirà informant els afectats dels passos que cal seguir i també contactaran personalment de manera telemàtica amb cadascuna de les persones afectades.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Un home mor al balcó de sa casa per l'impacte d'una bala perduda al barri de les Carolines d'Alacant
-
Morrissey suspén el concert de València per culpa del "soroll" de les Falles, que li impedix dormir
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Juan Luis Gandia serà el nou rector de la Universitat de València