Les dones espanyoles han de treballar 52 dies més a l'any per a cobrar el mateix que els homes
Com a mitjana, les dones guanyen un 16% menys que els homes a Europa, mentre que a Espanya aquesta xifra es redueix al 14%.
A Espanya, les dones han de treballar 52 dies més a l'any per a cobrar el mateix que els homes, segons l'informe "Veus contra la precarietat: dones i pobresa laboral a Europa", publicat per Oxfam Intermón.
Tot i això, la bretxa salarial espanyola és lleugerament inferior a l'europea. Com a mitjana, les dones guanyen un 16% menys que els homes en els països del continent, mentre que a Espanya aquesta xifra es redueix al 14%.
L'estudi exposa que la bretxa salarial pot explicar-se per factors com l'edat de la persones treballadores, la seua experiència i la grandària de l'empresa, encara que un 14% de la diferència de salari a Espanya "només pot atribuir-se a la discriminació directa o indirecta per raó de gènere".
Així mateix, l'informe d'Oxfam Intermón assenyala que les dones són majoria entre la població amb salaris més baixos, tant a Europa com a Espanya. En 2014, el 20% de les dones va experimentar baixa remuneració, en comparació del 10% dels homes. Respecte a les remuneracions més elevades, les dones van representar solament el 20% d'entre el 10% de població treballadora amb més ingressos. De 609 consellers delegats existents a Europa dins de les grans empreses, solament 36 són dones.
L'organització adverteix en el seu informe que la "pobresa laboral" de les dones "queda en part invisibilizada" estadísticament "perquè les dades de pobresa laboral es calculen per llars i no reflecteixen la discriminació de gènere dins de la llar".
"Per a explicar aquesta discriminació, només cal posar el focus en alguns sectors com l'assistència social, la cura infantil, la restauració, serveis de neteja o l'atenció al client per a veure que estan majoritàriament feminitzats", expliquen des de la ONG. Així, a Espanya, el 55,8% del treball de la llar el fan dones, i el 87,9% de les cures.
Les dones tenen també, segons l'informe, el doble de possibilitats que els homes de tindre un treball parcial no desitjat. Quasi quatre de cada cinc persones treballadores a temps parcial en la Unió Europea són dones, i a Espanya, quasi tres de cada quatre.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo