La DGT senyalitzarà els huit trams de més risc per a motoristes a les carreteres secundàries de les comarques centrals
466 motoristes van perdre la vida el 2019 a les carreteres valencianes. El 76% dels accidents van ocórrer en vies secundàries.
València/Les carreteres secundàries de les comarques centrals disposaran d’una nova senyalització per a informar i conscienciar els motoristes que circulen per algun dels huit trams de més risc i perillositat d'aquesta xarxa.
La delegada del govern, Gloria Calero, l'ha presentada aquest dissabte acompanyada pel director general de Trànsit, Pere Navarro, i pel quatre vegades campió del món de motociclisme, Jorge Martínez Aspar.
El 2019, 466 motoristes van perdre la vida a les carreteres valencianes. El 76 % dels accidents mortals van tindre com a escenari les vies secundàries.
La nova senyalització consisteix en la col·locació d’un senyal vertical a l’inici del tram identificat com de risc. També inclourà informació sobre el nombre de motoristes que han mort o han resultat ferits en aquest tram en els últims cinc anys.
En el conjunt de l'estat espanyol, les motocicletes i els ciclomotors són el 19% del total de vehicles. Pel que fa al total de morts en accident de trànsit, els motoristes representen el 27% del total. És a dir, quasi un terç de les persones que han perdut la vida a la carretera, anaven en moto.
El perfil del motorista mort en accident és un home que té entre 35 i 45 anys, que circulava el cap de setmana en moto de cilindrada alta i que se'n va eixir de la via.
Més llegit
-
El foc de la Cremà acomiada unes Falles convertides en un clam col·lectiu per la pau
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Catalá aposta per ordenar millor la mobilitat en Falles i endurir les sancions per conductes incíviques
-
Guia per a seguir la Cremà de les Falles de 2026
-
Catalá indica que el debat sobre l’Ofrena, els envelats i la taxa turística s'haurà d'abordar el dia 20