La DGT endureix les normes per als motoristes: serà obligatori usar casc integral o modular i guants homologats a la carretera
Aquestes mesures s’implementaran el 2024, davant de l’augment d’un 19% de les morts en només un any
El 2024 la Direcció General de Trànsit (DGT) obligarà els motoristes a utilitzar casc integral o modular i guants homologats quan circulen per carretera. També establirà un curs obligatori per als conductors amb permís B amb tres anys d'antiguitat que vulguen conduir motos fins a 125 centímetres cúbics. Així ho ha anunciat aquest dijous el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, durant la presentació del balanç de sinistralitat viària de l'any 2023 a la seu de la Direcció General de Trànsit, en la qual ha posat el focus en les morts de motoristes, que han augmentat un 19% en un any, en passar de 254 motoristes morts el 2022 a 299 el 2023.
Precisament Marlaska ha explicat que aquest curs obligatori per a conduir una moto de fins a 125 centímetres cúbics amb tres anys d'antiguitat de permís B "ja està implantat en països com França o Alemanya". "Estem dissenyant com serà i com es materialitzarà el curs. Per a conduir una moto de fins a 125cc ha d'haver-hi un previ exercici de coneixement del vehicle i de la conducció, que no té res a veure amb un de quatre rodes", ha subratllat el responsable d'Interior.
El 2023 han mort 463 usuaris vulnerables (motoristes, ciclistes, vianants i conductors de patinets). Això suposa un 9% més que el 2022. Davant d'aquestes xifres, la DGT també actualitzarà el contingut dels cursos de recuperació de punts per a incorporar un perfil específic per als motoristes que han perdut el seu saldo de punts i per als quals es programaran cursos de conducció segura i eficient.
"Els qui entenem la passió per les dues rodes no podem comprendre que puga costar-nos la vida. 299 motoristes morts és un autèntic disbarat, és senzillament inadmissible", ha lamentat Marlaska, destacant que continuaran recomanant als motoristes l'ús de coixí de seguretat.
El perfil tipus de motorista mort el 2023 és el d'un home entre 35 i 64 anys i amb més de deu anys d'antiguitat en el permís de conduir. Dos de cada tres motoristes morts conduïen motos de gran cilindrada i en la meitat de les ocasions el sinistre es va originar per una eixida de via, "per una distracció o excés de velocitat".
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang