Directes
Ara en la televisió
AÇÒ ÉS UN DESTARIFO
Ara en la ràdio
AÇÒ NO HO SABIES (reemissió)

Detingut per segona vegada a Ibi un empresari per estafar amb la compravenda de furgonetes càmper

Ja el van arrestar el passat juliol pel mateix delicte i el van posar en llibertat amb mesures cautelars

Una de les furgonetes intervingudes en l'operació / Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut per segona vegada i pel mateix delicte un empresari a Ibi (Alcoià) per presumptament estafar amb la venda fraudulenta de furgonetes càmper per internet, després que s'hi presentaren cinc noves denúncies de víctimes localitzades a València, Tarragona, Las Palmas i les Balears. Així ho ha informat l'institut armat en un comunicat.

La detenció s'emmarca en la segona fase de l'operació Campis, després de la primera que va culminar al juliol passat amb l'arrest i posterior posada en llibertat amb mesures cautelars. Llavors, se l'acusava d'almenys una desena d'estafes amb perjudicats a Alacant, Barcelona, Granada, les Balears, Navarra i Sevilla.

A través d'una plataforma de compra i venda per internet, el detingut anunciava la venda de furgonetes de gran grandària que presumptament condicionava per a ser habitades —va oferir-ne una per 16.000 euros—. Una vegada que cobrava de bestreta, desapareixia amb els diners sense entregar cap vehicle.

Va oferir la mateixa furgoneta a clients diferents

A més, els contractes de compravenda que facilitava presentaven irregularitats greus, com l'absència de firma del venedor o l'omissió de la data de lliurament del vehicle acabat. Per a dificultar les investigacions, emprava comptes bancaris a nom de terceres persones per a rebre els pagaments i, en alguns casos, va arribar a oferir el mateix vehicle a diferents víctimes.

La investigació va revelar que l’empresari, resident a Tibi, tenia experiència en el sector i que al maig passat havia constituït legalment una empresa dedicada a la compravenda de vehicles i accessoris. Així, després de reunir les proves necessàries, els agents el van detindre el passat 13 d'agost i li van imputar nous delictes d'estafa. En el marc de l'operació, es van intervindre tres furgonetes localitzades en un taller que contenien materials inservibles, sense que existiren indicis que s'hagueren iniciat els treballs de camperització.

El detingut, juntament amb els vehicles intervinguts, va passar a disposició del jutjat d'instrucció número dos del partit judicial d'Ibi, que va decretar-ne la posada en llibertat amb mesures cautelars. La investigació continua oberta i no es descarta que hi haja nous perjudicats.

També et pot interessar

Veure totes les activitats