Detingut per pintar més de 15 grafits al pòrtic de l'Ajuntament d'Alacant
El jove de 25 anys està imputat d'un presumpte delicte de danys contra el patrimoni
La Policia Local d'Alacant ha detingut un jove de 25 anys com a presumpte autor de més de 15 grafits a les parets de pedra del pòrtic i les portes metàl·liques de l'Ajuntament aquest diumenge passat. L'home ha quedat imputat d'un suposat delicte de danys contra el patrimoni històric. En aquesta operació policial també han identificat set persones més i ha quedat confiscat l'aerosol groc presumptament utilitzat per a les pintades.
La policia va localitzar més de quinze grafits fets en el mobiliari urbà, com ara papereres, contenidors de residus i la calçada. Igualment, es van detectar dibuixos en algunes façanes d'edificis i persianes de locals. El més important és l'edifici consistorial, que està subjecte a una protecció especial pel caràcter de bé d'interés cultural.
El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha qualificat d'"inadmissibles aquestes conductes" i ha explicat que l'Ajuntament "protegeix el seu patrimoni i disposa d'una vigilància permanent a les façanes del palau consistorial, perquè és un bé d'interés cultural del segle XVIII".
Els agents van organitzar un dispositiu de recerca dels possibles autors d'aquest acte vandàlic i, després d'una batuda pels voltants, van localitzar un grup de huit joves que portaven un carret de la compra en l'interior del qual hi havia un aerosol de pintura de color groc, el mateix que el dels grafits, i alguns encara tenien restes de pintura groga a les mans.
Més llegit
-
Detenen els dos homes atrinxerats vint hores a Elx que van apallissar mortalment dos homes i van ferir-ne un tercer
-
Un detingut a València per botar foc a díhuit contenidors i danyar una trentena de cotxes
-
Els dies festius venen amb incertesa meteorològica
-
Mor un treballador a conseqüència d'una caiguda en una empresa d’Albal
-
Un Nadal de ‘tu a tu’ en À Punt
-
La província d'Alacant, la més beneficiada pels 47,3 milions de la loteria de Nadal que arriben a municipis valencians