Detingut a Madrid un dels deu fugitius més buscats per l'FBI
El pròfug hauria guanyat més de 17 milions de dòlars amb pornografia infantil
La Policia Nacional ha detingut per primera vegada a Espanya a un dels “deu fugitius més buscats” de l'FBI estatunidenc, un pròfug condemnat a cadena perpètua per delictes de pornografia infantil, explotació sexual, agressió sexual i guanys il·lícits de més de 17 milions de dòlars.
La Direcció General de la Policia informa que es tracta de M. J. P., un home neozelandés de quaranta anys, arrestat dimecres en un cèntric hotel de Madrid, on s'allotjava sota una de les múltiples identitats falses que emprava.
L'arrestat enganyava i explotava a dones joves i menors d'edat
El fugitiu es dedicava a la producció audiovisual de pornografia, i mitjançant la publicació d'anuncis en Internet de treballs de model enganyava i reclutava menors i dones joves procedents de diferents parts dels Estats Units i el Canadà.
Segons es va provar en el procés judicial contra ell, retenia a dones a les quals obligava a fer pràctiques sexuals en contra de la seua voluntat, i pagava a unes altres perquè convenceren a les víctimes que el material de contingut sexual mai seria publicat. Gran part de la pornografia que va produir entre els 2012 i 2019 va acabar en pàgines web obertes, on va generar uns beneficis de més de 17 milions de dòlars.
Després de ser condemnat a cadena perpètua, M. J. P. es va escapolir i les autoritats estatunidenques van emetre la corresponent ordre internacional de detenció, arribant a oferir una recompensa de 100.000 dòlars a canvi d'informació sobre el seu parador.
L'FBI el va incloure en la llista Ten Most Wanted Fugitives
Després de ser condemnat a cadena perpètua, M. J. P. es va escapolir i les autoritats estatunidenques van emetre la corresponent ordre internacional de detenció, arribant a oferir una recompensa de 100.000 dòlars a canvi d'informació sobre el seu parador.
Al cap d'un any d'exhaustiu rastreig en diferents zones d'Espanya, el passat 21 de desembre es va aconseguir la detenció del fugitiu en un hotel madrileny. Fins hui només havien sigut capturats 57 d'aquests pròfugs més enllà de les fronteres dels Estats Units.
Més llegit
-
Costes paralitza dos delimitacions que reclamava el Ministeri de Transició Ecològica com a terreny públic
-
Mor un jove de 25 anys en un accident de trànsit greu registrat a l'avinguda del Castell Vell de Castelló
-
El tancament de les clíniques Vivanta deixa desenes de pacients amb tractaments sense acabar
-
Detingut un veí de Ceuta per un dels 42 incendis de tendes, barraques i vehicles en una de les nits més violentes
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Ja fa 25 anys de l'11S: el dia que va canviar el món
Més vist
Més escoltat
-
11.09.2026 | Cadena de valor
-
11.09.2026 | Les llengües de demà: entre la globalització i els algoritmes
-
11.09.2026 | Fede Fuster: balanç de l’estiu i reptes del turisme valencià
-
12.09.2026 | Els últims '90 minuts'
-
11.09.2026 | La memòria de les cigarreres valencianes
-
11.09.2026 | El partit de la una