Detingudes 14 persones per robatoris en habitatges i granges d'Alacant, Múrcia i Albacete
S'han produït registres a Callosa de Segura, la Granja de Rocamora, Benferri, Daia Nova i Oriola, que han permés resoldre 59 robatoris a Elx
Efectius de la Guàrdia Civil de les comandàncies d'Alacant i Albacete i agents de la Policia Nacional d'Alacant han detingut 14 persones i n'han investigat dues més acusades de robatoris en domicilis i cases de camp de les províncies d'Alacant i Múrcia, així com en explotacions agropecuàries a la província d'Albacete.
Als detinguts se'ls atribueixen els delictes de robatori amb força en habitatges i explotacions agropecuàries, danys, robatori de vehicles, falsificació, amenaces amb arma de foc a més del de pertinença a organització criminal.
Les investigacions es van iniciar el mes d'agost passat arran d'observar un augment de les denúncies per robatoris i sostraccions a l'interior de domicilis, principalment en cases de camp de les províncies d'Alacant i Albacete.
Banda criminal assentada a Alacant
Els lladres estaven assentats a les comarques del sud i operaven també a Albacete i Múrcia. Els autors amagaven els efectes que robaven entre els camps de Callosa de Segura i la Granja de Rocamora
Després de les primeres detencions, s'ha fet huit escorcolls: tres a Callosa de Segura, dos a la Granja de Rocamora, un a Benferri, un a Daia Nova, i un altre a Oriola. Els agents han confiscat nombrosos efectes procedents dels robatoris, com ara telèfons, joies i dispositius electrònics.
Delictes aclarits
Fruit d'aquesta investigació conjunta s'han aclarit 59 delictes de robatori amb força a l'interior d'habitatges i de cases de camp situades principalment a Elx i les pedanies. A més, s'han resolt 27 delictes de robatoris en explotacions agropecuàries d'Albacete. També s'han recuperat 35 vehicles.
Els detinguts han passat a disposició del jutjat d'instrucció d'Elx, que ha dirigit les actuacions, del jutjat d'instrucció d'Oriola, i del de Casas Ibáñez (Albacete). S'ha decretat l'ingrés a la presó per a quatre dels 14 detinguts.
Més llegit
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
Un accident en l’A-7 a la Llosa de Ranes genera més de quatre quilòmetres de retenció cap a València
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Descens generalitzat de les temperatures i vent huracanat al nord de Castelló
-
Desallotgen d’urgència un edifici sencer a Castelló per deficiències en l’estructura
-
Baralla política a les Corts per la contractació, en comissió de servicis, de la parella de Pérez Llorca en la Diputació de València
Més vist
Més escoltat
-
26.03.2026 | Les notícies del migdia
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor
-
25.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | Anna Albaladejo presenta “Ací, on floreixen les tortugues”,
-
26.03.2026 | 90 minuts
-
26.03.2026 | Les notícies del matí