Detenen vint persones d'una organització que transportava droga en contenidors marítims a Vigo i València
En l'operació s'han intervingut onze tones de cocaïna que tenia el nord d'Europa com a destí
La Policia Nacional i l'Agència Tributària han detingut vint persones i han intervingut onze tones de cocaïna que havia sigut emmagatzemada en contenidors marítims a Vigo i València per a ser distribuïda a Europa per dues organitzacions criminals d'origen balcànic, segons ha informat la primera.
L'operació, de la qual oferirà més detalls demà en roda de premsa, s'ha dut a terme a Vigo, on s'han intervingut 7.500 quilos de cocaïna, i a València, on s'han decomissat 3.400 quilos. En el cas de Vigo, es tracta de la confiscació més gran a Galícia i la substància estava oculta entre lloms de tonyina congelada i, en el cas de València, es trobava oculta en un doble fons dels contenidors.
La setmana passada ja es va conéixer que la Policia Nacional havia detingut a quatre persones a Cambre (la Corunya) després d'intervenir 7,2 tones de cocaïna en una operació que va concloure en el polígon d'Espíritu Santo del municipi de la Corunya, gràcies a una investigació que continuava oberta.
L'organització, segons ha detallat la Policia aquest dilluns, comptava amb un complex entramat empresarial per a l'enviament de cocaïna des de Llatinoamèrica cap a diferents ports de la península Ibèrica per a la seua distribució a Europa.
La partida més gran de cocaïna intervinguda a Espanya fins avui va ser localitzat el mes d'agost passat en el port d'Algesires (Cadis) i va suposar la intervenció de 9.436 quilos de droga.
Més llegit
-
Sánchez enfronta la crisi al PSOE per la corrupció "amb el cor tocat" mentre Francisco Salazar s'aparta de la cúpula per denúncies d'assetjament
-
Catalá, Barcala, Fabra i Pérez Llorca, elegits vocals del Comité Executiu Nacional del PP
-
Víctimes de la dana demanen implementar un sistema automatitzat d'avís en cas d'emergència
-
Mercavalència recupera la III Entrada de la Clòtxina al Mercat del Cabanyal
-
La piscina de Palma de Gandia refresca el veïnat també de nit
-
Mor ofegat un home de 77 anys quan es banyava en una platja de Cullera