Directes
Ara en la televisió
ANIMALADES, UN MÓN BESTIAL
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL CAP DE SETMANA

Detenen un home per la mort de la parella a El Puerto de Santa María, Cadis

Els servicis d’emergències van trobar la dona, de 44 anys, morta al seu domicili i el cas s’investiga com un possible crim masclista

Les víctimes de la violència masclista poden telefonar al 016 de manera gratuïta / À Punt NTC

La Policia Nacional ha detingut un home després que divendres de vesprada trobaren morta la seua parella en un domicili d’El Puerto de Santa María (Cadis), en un succés que s’investiga com un possible crim masclista. Fonts pròximes a la investigació han confirmat la detenció i han assenyalat que, encara que la mort de la dona —de 44 anys— podria tindre caràcter violent, caldrà esperar el resultat de l’autòpsia per a determinar-ne les causes.

El servici d’emergències 112 ha informat que va rebre un avís per a atendre una dona en un habitatge situat a la barriada de Los Romanos. Els sanitaris desplaçats al lloc només van poder confirmar-ne la defunció. Segons el 112, la víctima es trobava en terra a sa casa, ubicada al carrer Sucre. Per la seua banda, la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere ha indicat a la xarxa social X que està recaptant dades del cas com a possible assassinat per violència de gènere.

Si es confirma la naturalesa masclista del crim, el nombre de dones assassinades per violència de gènere ascendiria a 11 en el 2026, la segona víctima mortal a la província de Cadis enguany —després del cas registrat a Olvera al gener— i a 1.354 des del 2003, any en què es van començar a recopilar estes dades.

Telèfon d'atenció a les víctimes

El 016 atén totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 53 idiomes diferents, així com el correu 016-online@igualdad.gob.es; també s’oferix atenció per WhatsApp a través del número 600 000 016, i els menors poden dirigir-se al telèfon de la Fundació ANAR 900 20 20 10.

En una situació d’emergència, es pot telefonar a l'112 o als números de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062), i si no és possible fer la telefonada es pot utilitzar l’aplicació ALERTCOPS, des d’on s’envia un senyal d’alerta a la policia amb geolocalització.

També et pot interessar