Detenen setze persones per tot Espanya, incloent-hi Alacant i València, per pornografia infantil
Controlaven una plataforma en el web fosc, que tenia dos milions de subscriptors i 91.000 vídeos
La Policia Nacional ha detingut setze persones a Alacant, València i altres tretze províncies d'Espanya per presumptament comprar amb criptomonedes accessos a una plataforma de pornografia infantil en el web fosc (o dark web). Les detencions s'han dut a terme en el marc d'una operació policial internacional en 38 països que s'ha saldat amb 79 detinguts i 1.393 identificats.
Els arrestos s'han produït, a més de València i Alacant, a Almeria, Barcelona, Jaén, Las Palmas, La Rioja, Madrid, Màlaga, Múrcia, Ourense, Sevilla, Tarragona, Santa Cruz de Tenerife i Saragossa, segons ha informat la Direcció General de Policia en un comunicat.
Els investigadors han aconseguit bloquejar l'accés a una pàgina web que servia com a repositori de gravacions d'explotació sexual infantil, que comptava amb quasi dos milions de subscriptors i 91.000 vídeos i a la qual es pujaven més de tres vídeos a l'hora.
Un estudiant informàtic a Alacant, l'únic distribuïdor a Espanya
En el marc de l'operació internacional, la Policia Nacional ha detingut a Alacant l'únic distribuïdor present a Espanya. Es tracta d'un estudiant d'Informàtica al qual se li va trobar, a més d'abundant pornografia infantil, els enllaços d'accés tant a la pàgina principal de la investigació com a altres de pornografia infantil, els rebuts dels pagaments i altres dades personals detectades.
A l'arrestat, que treballava com a autònom, se li van trobar les evidències del pagament a la pàgina investigada i, a més, proves que estava traficant amb drogues. Se li van intervindre més de 700 pastilles d'èxtasis i 42.000 euros en feixos de bitllets de cinquanta.
Més llegit
-
Sanció de 650.000 euros a la VIU per obligar l'alumnat a identificar-se amb reconeixement facial en els exàmens
-
Avís taronja per vent fort, que ja registra màximes de 145 km/h a Xodos
-
Retirada de plaques, cartells, elements de les façanes i arbres: una nova jornada de forts vents manté en alerta els servicis d'emergència
-
L’hotel del Benidorm Fest llança un comunicat fals i es queda tan... Pancho
-
Tanca el museu de Nino Bravo a Aielo de Malferit perquè la família no renova la cessió de drets
-
Retencions entre tres i huit quilòmetres a les principals autovies de València, com la V-30 o l'A-7
Més vist
Més escoltat
-
10.02.2026 | 90 minuts
-
10.02.2026 | ContrÀpunt
-
10.02.2026 | L’evolució del sentit del gust i el plaer gastronòmic amb Juli Peretó
-
10.02.2026 | ‘L’espurna de la ciència’: dones que transformen la investigació
-
10.02.2026 | Cadena de valor | El lloguer ja s’emporta el 38% dels ingressos familiars a la Comunitat Valenciana
-
09.02.2026 | ContrÀpunt