Detenen al Puig de Santa Maria un traficant que va blanquejar més de 81.500 euros amb Bizum
Els seguiments de la Guàrdia Civil a l'home, de 31 anys, demostraren que feia els repartiments de droga en patinet i després registrava els diners obtinguts al caixer del banc
La Guàrdia Civil ha detingut un home al Puig de Santa Maria que repartia droga i va arribar a blanquejar més de 81.500 euros a través de transferències de Bizum. L'operació es va iniciar al final del 2025, quan detectaren un ciutadà que recorria incansablement el municipi en patinet. Els trajectes sempre començaven i finalitzaven a sa casa. Davant de la sospita que poguera tractar-se d'un “delaer de repartiment a domicili” —una persona que ven al detall directament als compradors—, els agents començaren a seguir-lo.
Gràcies a esta tasca van comprovar que l'individu feia nombroses entrades i eixides del domicili amb el patinet, fent possibles “comandes”. A més, després de cada repartiment, es desplaçava a un caixer automàtic i feia un reintegrament en efectiu dels bizums que rebia per la mercaderia.
La investigació va optar per fer un estudi de la vida laboral i dels moviments bancaris per a comprovar si hi podria haver alguna classe d'activitat delictiva que implicara també el blanqueig de capitals procedent de la venda de droga. Comprovaren així que el total de diners blanquejats a través de les extraccions en efectiu de les transferències de Bizum arribava a 81.529,43 euros.
Les autoritats van fer un escorcoll a la casa del presumpte traficant el 10 d'abril, en què trobaren un paquet ocult amb 36.620 euros en efectiu i un moneder amb 2.355 euros. També localitzaren quatre paquets amb un total de 948 grams de marihuana. Es confiscaren igualment dos patinets emprats per a la distribució la droga, una bàscula de precisió i estris per a la dosificació de la substància.
Per tots estos fets, els agents arrestaren l'home de 31 anys, al qual li imputen un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues i un altre de blanqueig de capitals. La investigació l'han duta a terme els agents del post principal de Massamagrell.
Més llegit
-
Educació deixa fora de les propostes la pujada del sou del professorat
-
El València Basket fa història
-
L’FP valenciana tindrà dènou cicles formatius nous el curs 2026-2027 i més semipresencialitat
-
Mor un treballador a Silla mentre utilitzava una màquina industrial
-
El Suprem accepta fer fix només el personal interí que supere una prova selectiva
-
La inflació retrocedix al 3,2% a l'abril per l'abaratiment de l'electricitat i les rebaixes fiscals
Més vist
Més escoltat
-
13.05.2026 | 90 minuts
-
12.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
12.05.2026 | Les notícies del migdia
-
13.05.2026 | Fernando Oñiga presenta BiVolare i el nou mercat digital de carteres de deute amb intel·ligència artificial
-
13.05.2026 | Les notícies del matí
-
13.05.2026 | Amunt i avall | Tercera Part