Detecten un nou planeta que orbita una estrela jove i pròxima
La troballa permetrà estudiar les primeres etapes de la formació dels planetes.
El descobriment d'un exoplaneta (un planeta que orbita una estrela diferent del Sol) al voltant d'una estrela pròxima i particularment jove, ofereix una oportunitat única per a augmentar el nostre coneixement sobre com es formen els planetes durant els moments inicials d'un sistema solar.
El nou planeta, batejat com AU Mic b, orbita l'estrela AU Microscopii, la qual està relativament prop de la Terra, a 31,9 anys llum, i té entre 20 i 30 milions d'anys, enfront dels 4.500 milions del Sol.
Aquesta AU Mic b proporciona un laboratori únic per a estudiar les primeres etapes de la formació dels planetes i com interactuen amb la seua estrela amfitriona, així com per a investigar la dinàmica de formació d'un sistema solar.
En la troballa, que va publicar el dimecres 24 de juny la revista Nature, hi ha participat, entre altres, Guillem Anglada-Escudé, de l'Institut d'Institut de Ciències de l'Espai (ICE-CSIC) de Barcelona.
Més llegit
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
26.12.2025 | Les notícies del migdia
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
24.12.2025 | Vicente Mallols i la màgia del stop motion
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80