Desmantellada una banda que camuflava cocaïna en mobles de Panamà enviats a València simulant mudances
Aquest operatiu ha permés intervindre 200 quilos de cocaïna i detindre cinc homes quan viatjaven amb la mercaderia cap a Madrid en dos vehicles
Agents de la Policia Nacional han desmantellat un grup criminal que camuflava cocaïna en mobles procedents de suposades mudances a l'estranger. Ha detingut cinc homes quan viatjaven amb la mercaderia cap a Madrid en dos vehicles. Aquest operatiu ha permés intervindre 200 quilos de cocaïna, segons ha informat aquest dimarts la Prefectura Superior de la Policia de Madrid.
La investigació es va iniciar gràcies als mecanismes de cooperació internacional, mitjançant els quals es va tindre coneixement de la possible arribada a territori nacional d'una mudança amb droga al port de València.
Els mobles van ser enviats al juliol des de Panamà a una empresa de guardamobles de València, on els presumptes autors van intentar robar-los, però no els van poder localitzar.
Aquest incident va confirmar les sospites dels agents, que van intensificar la vigilància sobre l'empresa i observaren, el 21 d'agost, que diversos homes van acudir al magatzem i van carregar els mobles sospitosos.
Persecució policial
A continuació, els agents van iniciar un seguiment dels dos vehicles des de la localitat valenciana en direcció a Madrid. Els investigadors van donar l'alto als dos vehicles. Els cotxes van fer maniobres evasives, intentaren fugar-se fins i tot envestir al vehicle policial.
Finalment, els dos vehicles van ser interceptats. Els cinc ocupants van ser arrestats i es van confiscar els diferents mobles que transportaven.
Els investigadors van descobrir que dins, recoberts d'espuma aïllant, hi havia 185 rajoles de cocaïna, amb un pes total de 200 quilograms.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Agroseguro alerta del rècord de pedregades, amb 30.000 hectàrees afectades enguany
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Comunitat Valenciana produïx un 30% més gel que fa un any
-
Detingudes cinc persones per anar conduint a l'examen de recuperació sense punts al carnet
-
El Feslloc torna a reunir el millor del panorama musical i cultural en valencià