La desinformació i l'estigmatització: dos agreujants en la vida de les persones amb epilèpsia
Cada any es diagnostiquen 2.500 casos de la malaltia a la Comunitat Valenciana
La desinformació i l'estigmatització són dos agreujants en la vida diària de les persones que pateixen epilèpsia. Cada any se'n diagnostiquen 2.500 casos nous a la Comunitat Valenciana. Aquest dilluns, dia internacional d'aquesta malaltia, des de les associacions de pacients demanen més empatia i recursos.
L'epilèpsia és una de les malalties neurològiques cròniques més freqüents provocada per causes ben diferents. No és contagiosa; es tracta d’una alteració neuronal i els episodis poden presentar símptomes diferents de les convulsions. “Posar un objecte a la boca quan es pateix un episodi és un mite que cal deixar arrere. El que s’ha de fer és acompanyar la persona, controlar la durada de l'episodi i, si camina, evitar que ensopegue amb qualsevol obstacle”, explica la neuropsicòloga de l’associació ALCE València, Inmaculada Carmona.
Les persones afectades denuncien hui dia el rebuig social que pateixen, tant per desinformació com per por. “Hi ha companys i companyes que tenen por que el seu entorn sàpia que pateixen epilèpsia per si els deixen de banda”, assegura Jaume Sanchis, membre de l’Associació de Persones amb Epilèpsia de la Comunitat Valenciana.
Els fàrmacs antiepilèptics són efectius en un 70 % de les persones afectades, encara que també hi ha opció quirúrgica. Tot i això, res no és definitiu. Aquest dilluns, amb motiu del dia internacional, demanen que fem juntament amb ells 50 milions de passos contra l'estigmatització.
Més llegit
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
El 80% del professorat aposta per mantindre la vaga mentre que Educació i sindicats tornen a negociar este diumenge
-
Calculadora | Descobrix la teua nota final de la PAU i a quina carrera pots accedir amb ella
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Tres universitats valencianes fan una crida a l'entesa per a "recuperar la normalitat en el sistema educatiu valencià"
-
Tres setmanes de vaga i novena reunió: quin és l’estat de l’acord entre sindicats i Educació?