Desarticulen una xarxa de falsificació de documents per a introduir migrants albanesos al Regne Unit i els EUA
Hi ha 14 detinguts a València, tres a Barcelona i dos a Salou que formaven una cèl·lula d'aquesta banda internacional
La Policia Nacional, en una investigació coordinada per Europol, ha desarticulat una xarxa internacional suposadament dedicada a falsificar documents per a introduir migrants albanesos al Regne Unit i els Estats Units. En l'operació els agents han detingut a un total de 46 persones, 19 d'elles a Espanya, que presumptament componien les cinc cèl·lules de l'organització, una d'elles assentada entre la Comunitat Valenciana i Catalunya.
Un total de 14 persones han sigut detingudes a València, tres a Barcelona i dues Salou per pertinença a organització criminal, afavoriment de la immigració clandestina i falsedat documental.
A més, s'ha realitzat dos escorcolls a València i Salou on els agents han intervingut un ordinador portàtil, quatre telèfons mòbils, cinc documents falsos, 9.000 euros en efectiu, 128 pastilles d'èxtasis, xicotetes quantitats d'haixix, cocaïna i marihuana, 22 peces de joieria i diversa documentació.
La cooperació internacional entre els països intervinents --França, Portugal, Itàlia, Àustria, Irlanda, els Països Baixos, Espanya, el Regne Unit, Albània, Kosovo i els Estats Units-- ha sigut clau per a desarticular l'organització.
400 albanesos amb documents falsos
Els investigadors han detectat uns 400 albanesos amb documents falsos en aeroports de diversos països, així com dones espanyoles que acompanyaven els traficats en el viatge, fent-se passar per les seues parelles sentimentals per a burlar el control fronterer.
La investigació es va iniciar quan agents de la Policia Nacional van detectar un creixent ús de documents falsos utilitzats presumptament per migrants albanesos per a travessar la frontera en diversos aeroports d'Espanya. Aquests fets es van posar en coneixement d'altres països de la Unió Europea que també van detectar aquesta forma delictiva, per la qual cosa Europol va coordinar tota l'operació entre els països afectats.
Laboratoris a Kosovo
Els investigadors van descobrir un grup de falsificadors a Kosovo amb quatre laboratoris per a confeccionar documents falsos que, posteriorment, entregaven a un altre grup de persones denominades "correus" que els distribuïen per Kosovo i Albània. La tercera cèl·lula es trobava al Regne Unit i s'encarregava dels vols i de rebre els migrants.
A més, es va tindre coneixement que un altre grup operava a l'illa de St. Marteen (Països Baixos), al Carib, on gestionaven els enviaments dels migrants albanesos cap als Estats Units amb els documents falsos obtinguts a Kosovo.
Cinqué grup a Espanya
Des d'Espanya es va identificar el cinqué grup que distribuïa els migrants per aeroports d'Espanya i Portugal amb cartes d'identitat franceses falses per a viatjar al Regne Unit. En total els migrants albanesos pagaven uns 2.000 euros per la documentació i el viatge.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
Mor un home de 71 anys ofegat en una piscina a Massamagrell
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Pugen el cel del Misteri d’Elx a la basílica de Santa Maria
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura