La demanda de llenya es dispara aquest estiu
La demanda s’ha incrementat vora el 70% i les empreses del sector han hagut de duplicar la producció per a poder aprovisionar-se
“Hi havia més de 75.000 quilos de llenya, i s’ha esgotat quasi tot, en mes i mig”. Aquest és el balanç que fa Nacho León, director comercial de Leñas Huma, que ja ha vist com s’han acabat totes les previsions per a l'estiu.
“Normalment en aquesta època es compra la llenya per a fer-se una paella, una torrada…”, continua León. “Però ara al juliol, que la gent estiga pensant a acumular llenya, ens ha agafat de sorpresa”.
Isabel Gálvez, mànager internacional de Leñas Legua, també valora la situació: “Ara, al juliol i agost, estem tenint la demanda que normalment arriba a l'octubre. Entenem que es deu a tota la inestabilitat que hi ha. La por a no tindre producte o que el preu puge”.
I és que la demanda s'ha incrementat vora el 70% i han hagut de duplicar la producció per a poder aprovisionar-se. Cada setmana arriben fins a 300 tones de fusta. Fins i tot, tenen comandes des d’altres països, com Bèlgica o França.
També ho noten en botigues de xemeneies i estufes de llenya. Maruja Montes, propietària de Chimeneas Sánchez, assegura que sí que ha notat el canvi, i que venen molts clients per a comprar i reparar aparells, ja que volen ser previsors.
A més, des del sector ens asseguren que la llenya no faltarà de cara a l’hivern. Ara bé, també adverteixen que pels preus de producció, els pèl·lets enguany seran difícils de trobar.
Més llegit
-
Detenen a la Vila Joiosa un repartidor acusat de furtar cartes col·leccionables de la correspondència
-
MAPA | On estan tots els monuments i envelats de les Falles de València 2026?
-
MAPA | On i quan fan festa i revetles per Falles?
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Carlos Baño assegura no haver comés cap irregularitat i que col·laborarà amb la justícia
-
Treball porta la Generalitat a la Fiscalia perquè l’autoritat laboral valenciana va anul·lar sancions per la dana