L'exdirectiu d'Adif s'escuda en la normativa vigent abans de l'accident del tren Alvia
Andrés Cortabitarte qualifica la línia com a "cent per cent segura” i equipara el maquinista amb un conductor de bus "que baixa per Despeñaperros", en una declaració tècnica
L'exdirector de seguretat en la circulació d'Adif, Andrés Cortabitarte, ha remarcat aquest dijous que cap norma l’"emparava" per a ordenar col·locar una balisa abans de la revolta d'A Grandeira, a Angrois (Santiago de Compostel·la), on va ocórrer el descarrilament d'un tren Alvia que circulava amb un excés de velocitat i deixà 80 morts i 145 ferits el juliol del 2013.
Ho ha destacat en la declaració de la tercera jornada del juí per l'accident una setmana després que l'altre acusat, Francisco Garzón, el maquinista del tren, a qui va despistar la telefonada de l'interventor de Renfe.
Cortabitarte ha assenyalat, davant de les preguntes del fiscal, que el concepte de canvi significatiu de la velocitat, que implicava una disminució d'un 40%, el va introduir la comissió de recerca d'accidents ferroviaris (CIAF) després del sinistre.
"Abans no existia això"
L'ex alt càrrec ha argumentat que va ser una vegada passada la tragèdia, i no abans, quan es va “normativitzar" que aquests canvis bruscos de velocitat han de ser senyalitzats o abalisats, com va ocórrer a A Grandeira.
"Ara està normativitzat d'una altra forma? Sí, s'ha normativitzat d'una altra forma tot això. Abans no existia això, senyor fiscal", ha afegit.
En altres moments de la declaració, l'ex cap de seguretat d'Adif va qualificar de "cent per cent segura" la línia i va equiparar el maquinista amb un conductor d'autobús "que baixa per Despeñaperros" despistat o un pilot d'avió que parla amb un altre pilot en el moment de l'aterratge.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura