El debat sobre la baixa per menstruacions doloroses arriba a les facultats
L'Institut Nacional de la Joventut i el Consell Valencià de la Joventut es posicionen a favor de no penalitzar les absències de les estudiants amb dolors greus
L'Institut Nacional de la Joventut ha demanat que el reconeixement de les baixes per menstruacions doloroses del món laboral, que recull l'avantprojecte de reforma de la llei de l'avortament, s’amplie a l'àmbit educatiu. Així, es regularia la no assistència a classe sense que implicara cap perjuí acadèmic per a les joves afectades.
Actualment, amb el pla d’estudis de Bolonya a les universitats, faltar a classe uns quants dies pot perjudicar les estudiants, segons ha recordat Maria Teresa Pérez, directora de l’Institut. Per aquest motiu, les dones amb un dolor greu que no poden anar a classe ho fan igualment. Per a Pérez, aquesta opció permetrà normalitzar que aquest dolor existeix. “No pots estar en classe, concentrar-te i atendre si et trobes malament per una regla dolorosa. Volem que se'n puguen anar a casa i que això no supose cap càstig ni perjudici acadèmic” ha raonat.
Aquesta proposta té el suport del Consell Valencià de la Joventut. Sonia Gil, la responsable del Bloc Social del Consell, ha recordat que segons dades del Ministeri de Drets Socials, un 73% de les dones joves tenen menstruacions doloroses, i un 9% les pateixen de forma severa.
Moltes estudiants amb aquest dolor han aplaudit la proposta, ja que no volen que l'absència les perjudique acadèmicament.
Més llegit
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València
-
El govern espanyol desclassifica este dimarts els informes d'intel·ligència sobre la crisi de Ceuta
-
L'expresident de Plus Ultra ratifica que va pagar la comissió de 530.000 euros al "grup Zapatero"
-
Morant afirma que va patir una "agressió masclista" de Mompó i avisa que demanarà "responsabilitats" polítiques
-
Almenys cinc morts en estavellar-se un avió de càrrega d'Amazon a l'aeroport de Miami
-
La calor i les tempestes posen en alerta quasi tota la Comunitat Valenciana