La creu del parc Ribalta de Castelló de la Plana ja té nova ubicació
L'Ajuntament i la Diòcesi han acordat traslladar-la a l’esplanada de l’església Sant Tomàs de Villanueva
La creu dels caiguts del parc Ribalta, un dels vestigis franquistes que encara romanen a Castelló de la Plana, ja té nova ubicació. Segons ha confirmat À Punt Notícies, la Diòcesi Sogorb-Castelló ha informat l’Ajuntament que el símbol s’ubicarà a l’esplanada de l’església de Sant Tomàs de Villanueva, al barri de Rafalafena.
La creu del parc Ribalta és una construcció de passat franquista en homenatge a les víctimes del bàndol dels revoltats. Però el 1979, l'Ajuntament va acordar resignificar el monument i dedicar-lo a totes les víctimes de la violència.
Posteriorment, la Direcció General de Qualitat Democràtica va catalogar el conjunt com un vestigi d'exaltació del règim de Francisco Franco i va instar a retirar-lo en aplicació de les lleis estatal i autonòmica de memòria històrica.
El consistori de la capital de la Plana va anunciar al febrer una partida de 51.000 euros per a completar el desmantellament del conjunt, un procés que l'Associació d'Advocats Cristians ha portat en diverses ocasions als jutjats.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil descarta l'assassinat masclista en el cas de la dona morta a Almoradí
-
Arriba el Pla Auto+: fins a 4.500 euros per comprar un turisme elèctric de fins a 35.000 euros i fabricat a Europa
-
Processen un tinent coronel, un agent i dotze persones més per sobrecostos en les reformes d’instal·lacions de la Guàrdia Civil
-
El número dos del PSPV, a juí per una denúncia per calúmnies al PP valencià
-
Una nova llei prohibirà el tabac i els vàpers en terrasses, platges i piscines
-
Tanquen tres platges al Puig i la Pobla de Farnals per un abocament d’aigües fecals