Crespo i altres sis condemnats pel cas Emarsa compareixen a l'Audiència de València
L'acusació podrà sol·licitar presó provisional o altres mesures cautelars per als condemnats amb penes més altes.
El 22 de juny la secció primera de l'Audiència de València va comunicar als 24 acusats del cas Emarsa les condemnes pel desviament de 23,5 milions d'euros de l'empresa pública que va gestionar la depuradora de Pinedo. Aquest matí, els set acusats amb les condemnes més altes compareixeran davant la secció cinquena de l'Audiència de València en les vistes breus. L'acusació pot sol·licitar la presó provisional o altres mesures cautelars, com ara la retirada del passaport, la prohibició d'eixir del territori o l’obligació de comparéixer periòdicament en el jutjat.
Les citacions aniran de menor a major pena. A les 9 i quart del matí està citat el primer condemnat, l'empresari Vicente Ros, amb una pena de sis anys i sis mesos de presó. Després, hi compareixerà l'empresari Enrique Sena. A les deu i mitja està citat l'exinformàtic de l'entitat, Sebastián García, condemnat a 7 anys i 6 mesos. I posteriorment, l'exgerent de l'Entitat Pública de Sanejament (Epsar), José Juan Morenilla, condemnat a 9 anys. L'expresident d'Emarsa i exvicepresident de la Diputació de València, Enrique Crespo, condemnat a 10 anys, hi compareixerà a les onze i quart.
També està citat Enrique Arnal i, a les dotze del migdia, el que ha rebut la condemna més alta, 12 anys i mig de presó, l'exgerent Esteban Cuesta. Tots han de comparéixer acompanyats dels seus advocats. A més, a la vista també assistiran el fiscal i les acusacions.
Més llegit
-
Martínez Mus estrena la vicepresidència segona, que deixa Gan Pampols, demanant una reunió a la comissionada per a la reconstrucció
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
-
PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
Més vist
Més escoltat
-
02.11.2025 | El que ningú els conta del futbol
-
03.11.2025 | 90 minuts
-
03.11.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Manu Yarza, una de les figures més destacades de la nova generació gastronòmica
-
02.11.2025 | El futbol més nostre
-
03.11.2025 | ContrÀpunt
-
03.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part