Directes
Ara en la televisió
ANIMALADES, UN MÓN BESTIAL
Ara en la ràdio
CADENA DE VALOR (reemissió)

Creixen les matrícules en màsters de les universitats públiques valencianes

La xifra d'alumnes que cursen postgraus a la Comunitat Valenciana augmenta un 39%.

Unes alumnes a la universitat / Biel Aliño (Efe)

El nombre d’alumnes que decideixen cursar un màster després de finalitzar els seus estudis de grau continua creixent a les universitats públiques de la Comunitat Valenciana. Un total de 6.834 estudiants es van inscriure a cursos de postgrau en 2012-2013 mentre que, en el curs 2016-2017 es van matricular 9.476 alumnes, un 39% més.

Els màsters relacionats amb les enginyeries i l'arquitectura són els que més estan augmentant en nombre de matriculacions. En concret, dels 1.122 alumnes que es van inscriure en un màster en 2012/2013 s'ha passat a 2.008 en 2016-2017, és a dir, un 79% més. 

Es tracta d'un fort increment “justificat per l'obligatorietat de cursar un màster per a exercir les professions regulades en Enginyeria i Arquitectura”, segons expliquen les institucions acadèmiques valencianes.

El segon creixement més destacat ha sigut el dels alumnes de postgrau en Ciències de la Salut, amb un augment del 51%, en passar de 1.062 estudiants a 1.601. 

Per darrere, se situa l'augment dels màsters en Ciències Socials i Jurídiques, que han crescut un 37% i que són els més nombrosos, ja que compten amb 4.356 estudiants enfront dels 3.176 del curs 2012/2013. Per la seua banda, els estudiants de màster en la branca de ciències han augmentat un 27%.

Per gènere, les dones representen el 55% de l'alumnat de nou ingrés en un màster, i els homes, el 45%.

Més estudiants estrangers 

La xifra d'alumnat estranger que tria una universitat pública valenciana també augmenta. Si en el curs 2012/2013 representava el 3,8% de l'alumnat, cinc anys després suposa un 4,8% del total d'estudiants.

De la mateixa manera, el percentatge d'estudiants de grau i màster procedents d'altres províncies ha crescut un 20% des de 2012 i representen més d'una quarta part dels alumnes en les branques de ciències de la salut, enginyeries i arquitectura, i ciències.