Les Coves de Vinromà crida "No a la Magda" en una manifestació multitudinària
Centenars de persones i més d'una desena d’entitats han participat aquest diumenge en una manifestació per a denunciar “l’abandó del món rural pels polítics i institucions governants”
Les Coves de Vinromà (Plana Alta) es converteix aquest diumenge en l’epicentre de les protestes en contra de la instal·lació de la macroplanta d’energia solar Magda, que afectarà una dotzena de municipis dels voltants.
La manifestació, en la qual participen una desena d’entitats de tot el territori valencià, arriba després que la promotora del projecte, el grup francés Akuo, ha anunciat aquesta setmana la reducció del 40% de la superfície inicial afectada per la macroplanta fotovoltaica.
El projecte, que tenia previst ocupar més de 470 hectàrees, vora 500 camps de futbol, entre les Coves de Vinromà, Benlloc i Cabanes, passaria ara, segons el comunicat, a ocupar 250 hectàrees. Segons un altre document al qual ha tingut accés À Punt, però, s'apuntaria a una reducció de tan sols el 19% dels terrenys afectats, amb 270 hectàrees a les Coves de Vinromà i 113 hectàrees a Benlloc.
L’associació Nostra Terra, convocant de la manifestació, junt amb la Coordinadora Valenciana per una Ubicació Racional de les Energies Renovables, denuncia la “profileració de macroplantes” de renovables “sense planificacions, ni estudis, ni valoracions racionals” i es pretén “visibilitzar l’abandó del món rural per part dels polítics i institucions governants”.
En referència a l’anunci que ha fet l’empresa Akuo, es considera que la presentació del document als mitjans abans que a l’administració i al veïnat “és una estratègia” que buscaria “desmobilitzar” les entitats.
Aquesta manifestació arriba després de l’organitzada el 20 de gener a València, amb el lema “Renovables sí, però no a qualsevol preu” i abans de la que està programada per al 4 de març a Monòver (Vinalopó Mitjà) en protesta per una macroplanta fotovoltaica projectada en aquest municipi, i de la del 25 de març prevista a Cinctorres (Ports), en contra de la MAT.
Més llegit
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
La Guàrdia Civil continua la cerca del fugitiu mentre mantenen detingut el seu acompanyant
-
Un jove enterrador encén les xarxes mostrant el seu treball en el cementeri de Vilamarxant
-
À Punt condemna l’agressió que han patit este matí dos membres de la redacció de Castelló a Alcalà de Xivert