Les Corts obrin les portes el 25 d'abril
La celebració se suma enguany a l'estrena de la institució en Google Arts.
En l'any que se celebra el 600 aniversari del naixement de la Generalitat les Corts celebren les tradicionals jornades de portes obertes prèvies a la commemoració del 25 d'abril. Dissabte i diumenge, 21 i 22 d'abril, el palau dels Borja, seu del parlament valencià, obrirà a la ciutadania la zona noble i l'hemicicle de 10.00 h a 14.00 h i de 16.00 h a 20.00 h.
L'objectiu és, en paraules del president de les Corts, Enric Morera, "aproximar la institució a la ciutadania". D'aquesta manera, "es faran visites guiades i així els visitants podran conéixer la història del lloc en què ens trobem, podran conéixer el funcionament de la nostra institució amb un recorregut que va des del vestíbul, a la zona noble del palau i a l'hemicicle de les Corts".
Un canvi, respecte a l'aparença habitual del palau, és l'absència del quadre de la Batalla d'Almansa, que es troba en aquella ciutat per la celebració aquests dies de la recreació de la batalla. D'altra banda, els visitants podran contemplar la restauració que l'Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals ha fet del tapís dels Tres Braços de les Corts, frontal de l'altar del Palau de la Generalitat.
Diumenge de matí, a les 11.30 hores i en la plaça de la Mare de Déu de València, es faran balls tradicionals valencians i un taller per a aprendre els passos, les coreografies i les maneres d'interpretar els balls que a continuació s'interpretaran.
Les Corts visibles al món
Les Corts s'han convertit en el primer parlament regional del món que forma part del Google Arts & Culture, la iniciativa amb la qual Google tracta de fer la cultura accessible i gratuïta a través d'internet.
Aquesta plataforma en línia permet explorar l'art, la història i les meravelles del món a colp de clic, des dels quadres d'habitacions de Van Gogh fins a la cel·la on va estar empresonat Mandela. Hi ha informació de més de 1.500 institucions culturals de setanta països.
Més llegit
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
26.12.2025 | Les notícies del migdia
-
25.12.2025 | Amunt i avall | Primera Part
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80