Controlat l'incendi forestal a Castell de Castells
Cocentaina, Teresa de Cofrents i la Vall d'Alba també han registrat diversos focs que ja estan controlats.
Les tasques d'extinció del'incendi forestal a Castell de Castells, a la Marina Alta, s'han représ aquest dilluns després de passar la nit intentant que no reviscolara. Vora les 11:00 hores, el Consorci de Bombers d'Alacant ha aconseguit estabilitzar el foc que es va iniciar aquest diumenge a primeres hores de la vesprada.
L'incendi es va declarar a la vora d'una carretera entre Benigembla i Castell de Castells, amb un balanç provisional de set hectàrees cremades per causes que encara s'investiguen.
Fins a aquest emplaçament es va desplaçar un dispositiu de 17 vehicles, nou mitjans aeris i més de mig centenar de bombers dels parcs de Sant Vicent del Raspeig, Dénia, Benissa i Cocentaina. La massa forestal que hi havia més el vent de ponent i les altes temperatures, que arribaren als 30 graus, complicaren els treballs del consorci en aquest lloc de difícil accés. "Però les pluges d'aquests dies, a banda dels mitjans aeris i les brigades, ha ajudat a controlar-lo", ha expressat Manel Barber, tinent d'alcalde de Benimaurell i bomber forestal.
Altres incendis forestals
Dos incendis forestals més es registraren ahir a Cocentaina, al Comtat i a Teresa de Cofrents, a la Vall d'Aiora-Cofrents. El primer s'iniciava al migdia a Teresa de Cofrents i els bombers del consorci de València el sufocaren en dues hores.
L'altre va començar a primera hora de la vesprada entre les localitats de Cocentaina i Milleneta, al Comtat, i va ser controlat a les cinc de la vesprada després d'arrasar una hectàrea de vegetació. I a Redovà, al Baix Segura, un incendi en una granja podria haver cremat prop de 20.000 gallines. Es desconeixen encara les causes de les flames que haurien afectat bona part del complex. En una primera estimació, es calcula que l’incendi ha consumit una nau d'uns 800 metres quadrats. L'equip d'extinció continua treballant en aquest focus.
D'altra banda, a la Vall d'Alba, el consorci de Castelló ha treballat aquesta matinada en l'extinció d'un incendi en un magatzem annex a un mas. No hi ha cap persona afectada i, de moment, es desconeix l'origen del foc.
Més llegit
-
La policia busca un home per intentar incendiar d'una botiga de la cadena Tedi a València
-
València aprovarà en el ple d’este mes que el topònim en valencià porte l’accent tancat
-
Tanquen tres platges a Sueca i una a Altea i a Callosa d'en Sarrià per contaminació fecal
-
Vicent Penadés (Caixa Ontinyent): "La bambolla immobiliària vindrà segur, però no d'ací a dos o tres anys"
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans
-
Detingudes cinc persones per anar conduint a l'examen de recuperació sense punts al carnet