El Consell posa límits al boom de plantes solars: només es podran instal·lar en el 3% del sòl no urbanitzable
L’ajuntament de Villena, que ha rebut ja 35 sol·licituds, agraeix l’aclariment del Consell
La Generalitat posa límits al boom de plantes fotovoltaiques a la Comunitat Valenciana, ja que només es podran instal·lar en el 3% del sòl no urbanitzable del terme municipal. D’aquesta manera, el Consell ha modificat la normativa per a aclarir dubtes davant l'allau de sol·licituds.
Aquest aclariment ha sigut ben rebut en molts ajuntaments, com el de Villena, on tenen damunt de la taula 35 sol·licituds. El regidor d’Urbanisme, Javier Martínez, ha assegurat que la localitat és un “focus calent” a l’hora de concentrar projectes, un fet que podria anar en augment en cas de tindre una subestació fotovoltaica.
Les plantes fotovoltaiques creen controvèrsia, especialment en les comarques del Vinalopó. Els grups ecologistes creuen que aquesta limitació encara permetria als ajuntaments incrementar la superfície destinada a plantes solars.
“Els percentatges es poden incrementar en funció de la classificació agrològica dels terrenys, i els ajuntaments tenen la competència d’incrementar-lo”, ha explicat José Antonio Mataix, membre de la plataforma Stop Plantes Solars al Vinalopó, a À Punt.
L'objectiu de la Generalitat és generar 6.000 megawatts d'energia solar, però sense que això tinga un impacte mediambiental ni sobre el paisatge ni sobre l'agricultura.
Més llegit
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Francisco Salazar s'aparta de la direcció del PSOE després que diverses dones l'acusen d'assetjament
-
Mor un home a l'hospital després de patir una agressió a Paterna