Directes
Ara en la televisió
SENYOR RETOR
Notícies

El Consell diu que la jutgessa va determinar que l'informe de la presa de Buseo és confidencial

El PSPV-PSOE ha denunciat anteriorment que la Generalitat nega a la comissió d'investigació sobre la dana a les Corts "un informe clau de l'emergència referit a la presa de Buseo"

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, en la roda de premsa posterior al ple / Europa Press

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha assegurat hui que la jutgessa de la dana va determinar que la informació sobre la presa de Buseo, per la normativa de Protecció Civil de l'112, "no havia de remetre's" a les Corts.

Després del ple del Consell d'este divendres, Barrachina s'ha referit a la interlocutòria de la jutgessa per a respondre al PSPV-PSOE i assenyalar que no es pot remetre informació confidencial de l'112. El partit socialista havia denunciat anteriorment que el Consell nega a la comissió d'investigació sobre la barrancada a les Corts "un informe clau de l'emergència referit a la presa de Buseo" que havia sigut sol·licitat per unanimitat pels grups parlamentaris.

D'altra banda, el portaveu de la Generalitat ha assegurat que sí que va haver-hi "ocultació" d'informació la vesprada del 29 d'octubre del 2024, dia de la tragèdia, per part del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, que presidia la comissió permanent de Buseo. Argumenta que un dels quatre membres d'eixe òrgan va rebre una telefonada de l'empresa de l'explotació de les emergències en la presa per un possible desbordament.

Eixa informació, ha dit, la tenia Miguel Polo, present al costat de la delegada del govern espanyol, Pilar Bernabé, en la reunió del Cecopi del dia de la dana. Ningú més disposava d'ella i s'ha preguntat per què "el partit socialista va decidir guardar-la, ocultar-la i no parlar". Segons ha dit, ells disposaven d'eixa informació: primer, per correu electrònic a les 20:41 hores del 29-O i, després, a les 21:00 hores per una telefonada. "Per què no la van utilitzar és una qüestió que han de respondre ells", que estan "un any llarg sense respondre", ha criticat.

També et pot interessar