El Consell amplia fins al 28 de febrer el termini per a donar de baixa definitiva els vehicles afectats per la dana
La mesura facilita el compliment del requisit a les persones beneficiàries de les ajudes davant del gran volum de cotxes sinistrats i els que encara continuen desapareguts
El Consell ha aprovat un decret pel qual amplia fins al 28 de febrer del 2026 el termini per a obtindre la baixa definitiva dels vehicles sinistrats per la dana del 29 d’octubre del 2024 que han sigut objecte de les ajudes urgents habilitades per la Generalitat. Així ho ha anunciat el portaveu del govern valencià, Miguel Barrachina, en la roda de premsa posterior al ple del Consell.
Barrachina ha explicat que esta ampliació respon a “l’enorme quantitat de vehicles sinistrats i a l’existència de vehicles que continuen desapareguts”, una situació que ha dificultat completar els tràmits en els terminis inicialment previstos. El portaveu ha recordat que el Reial decret llei 12/2025 establix que els vehicles retirats i depositats, una vegada peritats pel Consorci de Compensació d’Assegurances i declarats sinistre total o parcial, passen de baixa temporal a baixa definitiva.
El decret aprovat afecta els vehicles inclosos en les ajudes concedides a l’empara dels decrets 5/2025 i 83/2025 del Consell, de concessió directa d’ajudes urgents per a reparar les conseqüències econòmiques derivades de la destrucció de vehicles durant la dana. Un dels requisits principals d’estes ajudes era tramitar la baixa definitiva en el registre de la Direcció General de Trànsit abans del 31 de desembre del 2025, termini que ara s’amplia fins al 28 de febrer del 2026.
Segons ha destacat Barrachina, a la Comunitat Valenciana “s’han abonat en temps rècord 83.000 ajudes per un import de 311 milions d’euros” a famílies que van perdre els seus vehicles a conseqüència de les inundacions. La modificació normativa pretén facilitar que les persones beneficiàries puguen complir amb els requisits administratius, atés que en molts casos la baixa definitiva no s’ha pogut tramitar fins a l’aprovació del reial decret llei que regula les mesures urgents de reactivació, reconstrucció i prevenció.
La norma també preveu un procediment excepcional perquè passen automàticament a baixa definitiva els vehicles ja peritats i declarats sinistre que continuaven en baixa temporal, així com la possibilitat de donar de baixa aquells vehicles no localitzats, sempre que els titulars ho sol·liciten i presenten una declaració responsable que acredite que el cotxe va resultar afectat per la inundació.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
-
Un jutjat investiga per presumpte delicte d’odi els pares d’una xica trans soterrada amb el nom de naixement
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | Informatiu migdia