Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA
Pròximes emissions
14:30
LES NOTÍCIES DEL MIGDIA
15:15
LA CUINA DE MORERA
Notícies

El conegut com a "piròman del Saler" reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc

L’advocat, condemnat a nou mesos de presó per un dels incendis de la Devesa de 2023, assegura que es va preparar per a ser detingut després de l’últim foc i nega haver provocat intencionadament cap incendi

Fotograma del programa 'Obert perl matí', on s'ha avançat l'entrevistra en exclusiva de 'La Pista'

Juan Curiel, conegut com el piròman del Saler, ha trencat el silenci en exclusiva en À Punt després de l’últim incendi declarat a la Devesa. L’advocat, que va ser condemnat a nou mesos de presó per un dels focs registrats en 2023, ha parlat per primera vegada en un mitjà de comuncació i ha sigut davant dels micròfons de La Pista, el nou programa de ràdio del periodista Juan Nieto.

El passat dijous 27 d’agost, el Saler va tornar a patir un incendi. Curiel es trobava a la zona i assegura que, després de conéixer el foc, es va preparar per a una possible detenció. "Ja m’estava preparant. Esperava que vingueren a preguntar-me o detindre’m, preparant-me per al pitjor, però no va vindre ningú", explica.

Àudio
Juan Curiel: "Esperava que vingueren a preguntar-me o detindre’m"

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Les sospites sobre Curiel es remunten a l’any 2000, quan va estar relacionat amb un xicotet incendi. Ell assegura que va ser accidental i que el procediment judicial va acabar arxivat. Segons relata, aquell foc es va originar després de disparar una carcassa defectuosa.

Àudio
Juan Curiel: "Vaig disparar una carcasa defectuosa i vaig provocar un xicotet incendi"

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Anys després, el 2005, un gran incendi al Saler va tornar a situar-lo sota sospita. Curiel reconeix que aquella nit havia estat a la zona, però assegura que va ser ell mateix qui va avisar els serveis d’emergències. "Els vaig dir que sí que havia estat per allí i els vaig ensenyar la telefonada al 112 que havia fet jo", afirma.

Dies després, va ser detingut i va ingressar en presó provisional. Aquell procediment, però, també acabaria arxivat.

Els incendis de 2023 i 2024

La seua vinculació amb els incendis de la Devesa va tornar a l’actualitat entre 2023 i 2024, arran d’una successió de focs a la zona. Durant un escorcoll del seu domicili, la Guàrdia Civil hi va localitzar 143 encenedors i una botella de parafina.

Curiel lleva importància a la troballa i assegura que la parafina era per a una estufa. Pel que fa als encenedors, explica que els havia anat acumulant perquè, segons diu, sovint li’n regalaven quan comprava tabac.

Àudio
Juan Curiel: "Quan compre tabac me'ls van donat i jo els deixava ahi"

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Finalment, l’Audiència de València el va condemnar a nou mesos de presó per un dels incendis i el va exculpar dels altres dos. L’advocat assegura que la pena està suspesa i insisteix que en cap moment ha intentat amagar-se. "En cap moment ni em vaig amagar ni vaig tractar de dir una altra cosa del que va passar", afirma.

Després de quatre dècades vivint al Saler, Curiel rebutja categòricament haver provocat de manera intencionada els incendis a la Devesa. "No té sentit que jo vulga voluntàriament provocar incendis en la zona on visc, on estan els meus amics, la meua gent", defensa.

L'entrevista íntegra es podrà escoltar en La Pista, el programa de ràdio de Juan Nieto en À Punt.

També et pot interessar