Condemnat un agent de la Policia Nacional per contar detalls d'actuacions policials a un amic
Entre els anys 2018 i 2019 va fer 77 consultes a les bases de dades policials d'accés restringit
La secció primera de l'Audiència Provincial de València ha condemnat al pagament d'una multa de 4.500 euros i a dos anys d'inhabilitació especial per a l'acompliment d'ocupació o càrrec públic, per un delicte de revelació de secrets, a un agent de la Policia Nacional que va proporcionar dades sobre actuacions policials a un tercer, que també estava acusat en aquest procediment, però ha resultat absolt.
L'agent treballava en els serveis de resposta, conduccions i custòdies de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana i desenvolupava les funcions principalment en el trasllat i la custòdia de detinguts, segons explica el TSJCV en un comunicat. La sentència explica que entre els anys 2018 i 2019 l'agent va fer 77 consultes de diversa índole a les bases de dades policials d'accés restringit, a petició del seu amic. D'aquesta manera, va accedir a fitxes policials, on figuraven dades personals dels testimonis o els denunciants.
En un cas, que va ocórrer el 15 d'agost de 2018, l'agent estava de vacances i, després de rebre una sol·licitud d'informació del seu amic, va contactar amb un company de treball que sí que estava en actiu, li va proporcionar les claus d'accés i li va demanar que consultara un atestat policial. Una vegada va obtenir la informació, li la va passar el seu amic a través de tres captures de pantalla, on constaven dades dels testimonis del cas i de la informació que li havien donat a la Policia.
La sentència no és ferma i pot ser recorreguda en apel·lació davant la sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Un treballador de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer advertix del dèficit de personal en la vigilància dels llits
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Aemet defén els llindars dels avisos taronja i roig i recorda que es consensuen amb Protecció Civil
-
Marlaska reconeix "preocupació" per una nova entrada massiva a Ceuta el 23 de setembre i hi redobla la seguretat
-
L'Ajuntament d'Alzira intenta parlar amb les famílies enfrontades per a "apaivagar" ànims
Més vist
Més escoltat
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
22.09.2026 | El partit de la una
-
18.09.2026 | Tastem CV | Les coques de la Safor
-
22.09.2026 | Cuida't