Concentració feminista a València per condemnar el comportament de Rubiales
Demanen la dimissió i reivindiquen que no es resolga amb el mínim castic per al dirigent esportiu
La plaça de la Mare de Déu de València ha acollit aquesta vesprada una concentració feminista per a condemnar el comportament del president de la Reial Federació Espanyola de Futbol, Luis Rubiales.
Les persones assistents n'han demanat la dimissió i han reivindicat que aquests fets no es poden resoldre amb el mínim castic per al dirigent esportiu. La convocatòria ha començat amb un minut de silenci per l'última víctima de violència masclista assassinada per l'exparella, dimecres a Alzira.
Precisament aquest divendres el Tribunal Administratiu de l'Esport (TAD) li ha obert un expedient disciplinari només “per dues faltes greus”, per considerar que el bes a Jenni Hermoso no es pot qualificar d'abús de poder. L'encara president de la Federació ha contestat per la xarxa X, abans Twitter, en saber que l'expedient l'han qualificat de falta greu i no molt greu. Rubiales ha respost que “en nom del feminisme, no es pot afonar un home” i que “la informació sobre aquest assumpte està sent objecte de multitud de manipulacions, mentides i censures".
El CSD insta el TAD que suspenga Rubiales temporalment
Davant d'aquesta decisió, el ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, ha anunciat que, en aplicació de l’article 102 de la llei de l’esport, el CSD insta el TAD que procedisca a suspendre temporalment de les funcions a Rubiales fins que es resolga l’expedient i ha avançat que estudiaran adoptar altres mesures. “S’ha acabat. Ho ha dit el Consell Superior d’Esports, el govern, les jugadores, la FIFA, l’opinió pública nacional i internacional i la comissió de presidents territorials de la RFEF”, ha sentenciat.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura