Un total de 148 dones han sigut víctimes de la violència masclista a la Comunitat Valenciana en vint anys
L'autonomia és la tercera amb major taxa d'assassinats per violència de gènere
La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb una major taxa d'assassinats masclistes (3,4) i també és la tercera regió amb més feminicidis en xifres absolutes, 148 des del 2003. Canàries, Balears i la Comunitat Valenciana són les autonomies en les quals més dones han sigut assassinades per violència de gènere des que hi ha registres, tenint en compte la població que resideix en les dèsset comunitats autònomes i el nombre d'assassinats registrats des del 2003.
Segons les dades de l'últim butlletí estadístic del ministeri d'Igualtat, que ofereix dades fins a desembre del 2022, 78 dones han sigut assassinades a Canàries, i 41 a Balears, la qual cosa situa la taxa de feminicidis per milió d'habitants en 4,3 i 4,5, respectivament, seguides de la Comunitat Valenciana (3,4), Andalusia (3,4) i Castella-la Manxa (3,2).
Per contra, les autonomies que presenten una menor taxa de crims masclistes són Extremadura (1,2), País Basc (2), Cantàbria (2,1) i Madrid (2,1). En xifres absolutes, Andalusia és la regió en la qual hi ha hagut més feminicidis en els últims 20 anys (239), davant de Catalunya (186), la Comunitat Valenciana (148) i Madrid (124).
En total, 1.190 dones han sigut assassinades per violència de gènere des que hi ha registres, segons les últimes dades oferides aquest dimecres per la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere.
Més llegit
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
Detenen el conductor que va atropellar mortalment un home de 35 anys al Port de Sagunt i va fugir
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
Sanitat confirma un nou positiu d’hantavirus en una de les persones en quarantena al Gómez Ulla