Directes
Ara en la televisió
VIGILANTS DE LA PLATJA
Pròximes emissions
13:00
LA VIA VERDA
14:00
ESPORTS À PUNT
Notícies

La Comunitat Valenciana registra quasi tantes morts per la calor en la primera quinzena del mes com en tot el juliol de l’any passat

L’Institut de Salut Carlos III registra en quinze dies 152 defuncions derivades de les altes temperatures, tres menys que en tot el juliol del 2025

La primera quinzena de juliol provoca 152 morts atribuïbles a la calor / Mariscal (EFE)

Només en quinze dies, els de la primera quinzena de juliol, han mort 152 persones a la Comunitat Valenciana per causes atribuïbles a la calor, és a dir, per les conseqüències que directa o indirectament s’han derivat de les altes temperatures. La xifra pràcticament iguala la tot el mes de juliol de l’any passat, quan van faltar 155 persones per les mateixes causes. Són algunes de les dades que revela el Momo, el Sistema de Monitoratge de la Mortalitat Diària, del Centre Nacional d’Epidemiologia de l’Institut de Salut Carlos III.

D’acord amb este registre de mortalitat, el dia més letal va ser divendres, 10 de juliol, quan es comptabilitzen 22 morts arran de la calor, mentre que la vespra, el 9 de juliol, se'n van registrar una vintena. L'11 de juliol van morir dènou persones per diverses causes relacionades amb les altes temperatures.

Veure més

Estes dates coincidixen amb la penúltima onada de calor que va assotar la Comunitat Valenciana i que va deixar màximes de fins a 45,5 graus a la Pobla Llarga el 7 de juliol i quasi 44 graus a ciutats com Ontinyent o Xàtiva el 8 de juliol.

El Momo comptabilitza tant les morts vinculades directament als efectes de la calor, com poden ser les causades per colps de calor, com les defuncions per complicacions de patologies prèvies i agreujades per les altes temperatures. Per esta raó, són els dies posteriors a l’onada de calor els que han comptabilitzat més morts atribuïbles les altes temperatures.

Repunt des del 7 de juliol

El còmput de defuncions es manté per davall de la desena durant els primers dies de juliol, fins al 7, i va progressivament repuntant fins a assolir un pic màxim de 22 persones el divendres 10 de juliol.

D’esta manera, el registre fa preveure que este juliol serà més letal per a la població valenciana que el de l’any passat. La raó és que en les dos primeres setmanes i mitja d’enguany han mort quasi tantes persones, 152 en total, que durant tot el mateix mes de l’any passat, quan la xifra se situava en 155.

També et pot interessar