La Comissió Europea debat si posa fi al canvi d’hora
La institució ha impulsat una enquesta en què més del 80% dels 4,6 milions de participants han votat a favor d’eliminar el canvi horari.
La Comissió Europea debat dijous i divendres, 30 i 31 d’agost, en el seminari dels membres del Col·legi de Comissaris, si s’ha de posar fi al canvi d’hora i deixar un únic sistema horari a la Unió Europea.
Per a conéixer l’opinió dels europeus sobre els dos canvis horaris que es fan cada any, la CE va llançar una enquesta no vinculant. En l’enquesta, en què han participat 4,6 milions d’europeus, més del 80% han votat a favor de suprimir els canvis d’hora.
A més, en la votació, segons informa el diari alemany Westfalenpost, han participat més de 3 milions d’alemanys. De fet, la Comissió ja havia rebut algunes iniciatives ciutadanes de països com ara Bèlgica i Alemanya que rebutjaven el canvi horari.
El portaveu de la CE, Margaritis Schinas, ha remarcat respecte de l’enquesta: “no és un referendum”, per això tindran en compte altres factors abans de presentar una proposta, ja que aquest és un tema delicat.
Tot i això, Schinas ha assegurat que l’opinió dels participants serà un element clau “a tindre en compte” quan proposen les recomanacions a totes les parts interessades.
La institució europea va posar en marxa el qüestionari el 5 de juliol després que, al febrer, el Parlament Europeu demanara que es revisara la directiva del canvi d'hora perquè diversos estudis científics han demostrat que pot tindre efectes negatius en la salut.
Més llegit
-
Mor l'anestesista Juan Maeso, condemnat per contagiar l'hepatitis C a 275 pacients
-
El professorat ix al carrer per a reclamar millores laborals i de l'escola pública en la tercera vaga de la legislatura
-
Suárez declara que l'àudio de l'Aemet que es va emetre manipulat el va demanar Presidència de la Generalitat
-
Mazón demana personar-se en la causa penal que investiga la gestió de la dana
-
Mor un camioner després d'eixir-se'n de la via a la pista de Silla
-
Una plaga de muflons devora els camps de l’Alcoià i els agricultors demanen solucions