Comerciants d'Algemesí afectats per la dana denuncien que "la lentitud del Consorci fa impossible la reactivació"
Una enquesta entre els associats reflecteix que el 5% no tornarà a obrir
L'Agrupació de Comerç i Serveis d'Algemesí, una de les localitats afectades per la dana, ha advertit este divendres que la "lentitud" del Consorci de Compensació d'Assegurances "està fent impossible la reactivació del comerç local".
Segons una enquesta entre els associats, el 97,2% dels comerciants ha patit danys en els establiments però només un 11,9% ha cobrat la indemnització, ha explicat l'agrupació en un comunicat. El 64,4% dels afectats ha rebut la visita del perit. El 12,9% té la indemnització valorada i al 10,9% encara no l'han peritat. El 5% dels comerciants afectats "no tornarà a obrir", ha lamentat l'associació.
El 50,9% dels comerciants afectats són propietaris del local i, del 49,1% que no ho són, el 75% ha hagut d'assumir les despeses de reparació, ja que els amos no se n'han fet càrrec. L'agrupació de comerciants ha exposat que les ajudes del govern espanyol i de la Generalitat arriben "de manera gradual", però ha manifestat que és "especialment preocupant la situació del Consorci, ja que està vinculada a una assegurança contractada pels autònoms que hauria de garantir la indemnització corresponent".
Considera que la situació és "inadmissible" quan han passat ja tres mesos des de la catàstrofe. A més, ha qualificat d'"especialment indignant" que, en el cas del peritatge de vehicles, les valoracions siguen "tan dispars i, en molts casos, clarament perjudicials per als afectats".
En vista de la situació, l'agrupació ha exigit "sensibilitat i compromís per part de tots els partits polítics per a agilitzar les indemnitzacions i garantir la recuperació del comerç local d'Algemesí".
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Mascletà en directe del dimecres 18 de març de les Falles 2026 de València
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
L'Iran ataca Tel-Aviv per a venjar-se de la mort d’Ali Larijani mentre Israel continua bombardejant Beirut
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
17.03.2026 | Les notícies del migdia