Comencen a les EOI els exàmens de certificació d'idiomes
Nous centres, formació en línia, baixada de ràtios, més places i més professorat entre les novetats que presenta Educació per a les EOI.
Comencen els exàmens de certificació a les Escoles Oficials d'Idiomes (EOI) de la Comunitat Valenciana. El departament de Política Lingüística de la Conselleria d'Educació obri les portes a tots els valencians i valencianes perquè puguen avaluar els seus coneixements amb la possibilitat d'examinar-se al setembre en cas de no aprovar ara. Durant els últims anys hi ha hagut un increment considerable pel que fa a la convocatòria de la certificació per lliure.
En canvi, s'hi ha observat una baixada d'alumnes presencials en els idiomes forts com ara anglés, francés i alemany. Rubén Trenzano, director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, ha explicat en Les notícies del matí que creu que la causa és que la societat té cada vegada un nivell més alt d'idiomes forts. En canvi, les llengües menys freqüents ara estan més demandades. Actualment, les EOI ofereixen catorze idiomes: alemany, anglés, àrab, espanyol, eusquera, francés, grec, italià, japonés, portugués, romanés, rus, valencià i xinés. El pròxim curs s'incorporaran tres idiomes més: neerlandés, finés i polonés.
La xarxa compta ja amb 24 centres d'idiomes distribuïts per tot el territori valencià. Les últimes set incorporacions d'aquest curs són: les de Quatre Carreres i Benicalap, a la ciutat de València, les de Torrent i Paterna, l'EOI-la Plana Baixa, a Vila-real, l'EOI-el Maestrat, a Vinaròs, i l'EOI- l'Alacantí, a Sant Vicent del Raspeig.
Gràcies a aquest nou mapa, el curs vinent s'oferiran vora 100.000 places, unes 85.000 ordinàries en diferents nivells i idiomes, i quasi 13.000 gratuïtes per a anglés i valencià adreçades al professorat. En el que s'està treballant és en la baixada de ràtio per aula. S'han baixat en el primer nivell A2, de 42 a 35 alumnes, i la Conselleria pretén que continuen baixant les ràtios en tots els nivells d'una manera progressiva.
Més llegit
-
Suárez declara que l'àudio de l'Aemet que es va difondre manipulat el va demanar Presidència de la Generalitat
-
Mor un camioner després d'eixir-se'n de la via a la pista de Silla
-
Vandalitzen un mural dedicat a la investigadora Eva Nogales amb la pintada "Oltra encobridora"
-
L'Ajuntament de València aprova les al·legacions contra l'informe de l'AVL que rebutja el canvi de topònim
-
Un sisme de magnitud 2,5 sacseja el golf de València
-
La Comunitat Valenciana frega el 82,5% d’ocupació hotelera impulsada per les reserves d’última hora
Més vist
Més escoltat
-
31.03.2026 | 90 minuts
-
31.03.2026 | L'hora de la cultura | José Alcàcer i el "Teló de fons"
-
31.03.2026 | Les notícies del migdia
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic
-
01.04.2026 | Les notícies del migdia
-
31.03.2026 | Amunt i avall | Tercera Part