Comença la temporada de nius de tortuga, amb la primera posta de 109 ous a Elx
L'Oceanogràfic n'ha arreplegat 21 per a poder assistir el naixement de les cries i ha traslladat la resta a la platja protegida del Carabassí
Comença la temporada de posta de tortuga a la Comunitat Valenciana. La Fundació de l'Oceanogràfic de València ha anunciat este dimarts la troballa d'un niu amb 109 ous de l'exemplar Careta careta a la platja dels Arenals d'Elx (Baix Vinalopó). D'estos, n'han arreplegat 21 per a poder assistir el naixement de les cries. La resta han sigut traslladats a la platja protegida del Carabassí, on desclouran.
Precisament fa uns dies es va veure la primera tortuga eixint de la mar a la platja d'Oriola (Baix Segura) per a fer el niu. Els exemplars solen eixir fins a l’arena en les nits d’estiu per a pondre. L’exemplar en qüestió portava un transmissor col·locat pels especialistes de la Universitat de València i la Politècnica de València que permet seguir-li el rastre a través de satèl·lit, i això ha constatat el seu camí.
L'Oceanogràfic ha recordat que la col·laboració ciutadana és essencial per a la protecció. "Si veus una tortuga en l'arena, telefona a Emergències 112 perquè s'active el protocol de la Xarxa d'Encallaments", han indicat.
El projecte Head-Starting de la Fundació va nàixer precisament amb la finalitat d'ajudar les tortugues marines. Dins d'este pla, treballen braç a braç diversos investigadors, voluntaris i també veterinaris que localitzen els exemplars, i a més ajuden en les tasques de cura i vigilància d'estes tortugues.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort