Comença la regeneració de les platges del sud de València
El projecte, finançat amb fons europeus, pretén recuperar l’amplària que tenia la costa en els anys seixanta
La primera fase del pla de regeneració de les platges del sud de València ja està preparada perquè aquest dimecres comence el dragatge d’arena. La platja de l’Arbre del Gos serà la primera i després s’ompliran d'arena la resta de platges fins a la gola del Pujol. Aquest projecte, finançat amb fons europeus, pretén recuperar l’amplària que tenia la costa en els anys seixanta.
Durant les últimes setmanes, han acoblat uns tubs gegants d’un metre de diàmetre a la platja de l’Arbre del Gos per a formar una gran canonada d’un quilòmetre i mig que s’endinsa en la mar i que connecta amb la draga amb què s’extrauran tres milions de metres cúbics d'arena.
Les obres han d’estar acabades abans de Cap d'Any, perquè es financen amb fons europeus. De moment, el calendari previst s’ha aturat diverses ocasions; les últimes, pel tancament de la zona el pont d’agost pel risc d’incendi a la Devesa i per la DANA. “Començarem el dragatge dimecres perquè així, després, quan s’acabe amb les platges del sud de València, s’anirà a Dénia, on hi ha prevista una altra actuació de regeneració”, ha explicat la delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.
Una actuació que vol recuperar l’amplària que la platja tenia en els anys seixanta, entre quaranta i setanta metres, però que el veïnat veu amb escepticisme. “Considerem fonamental recuperar els esculls. Només amb l’espigó no és prou per a retindre l’arena perquè, quan colpeja una ona, després l’arrossega a la mar”, ha advertit la presidenta de l’Associació de Veïns de la Devesa-el Saler, Ana María Gradolí. L’arena l'extrauran dels jaciments submarins situats enfront de les costes de Sueca i Cullera.
Més llegit
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Cremen la casa d'un dels germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar