Comença el recompte de vot emés des de l'estranger
Les juntes electorals també comptaran les paperetes que no es van considerar vàlides i els vots dels policies a Catalunya.
Les juntes electorals provincials procediran des d'aquest dimecres a fer l'escrutini general de les eleccions de diumenge passat. S'hi inclouran les paperetes enviades pels electors que viuen a l'estranger i estan inscrits en el cens electoral de residents absents.
En l'escrutini fet just després de les votacions es van comptabilitzar els sufragis dels electors que van votar per correu i els que van introduir a les urnes durant la jornada electoral. Les paperetes que es van comptar diumenge van ser destruïdes, excepte si no les van considerar vàlides o van ser objecte d'alguna reclamació. Ara, les juntes electorals podran declarar vàlids els vots indegudament anul·lats per les meses electorals.
Aquest segon recompte també inclourà els vots dels policies desplegats a Catalunya que no van poder demanar el vot per correu, per als quals la Junta Electoral Central va habilitar un procediment especial de votació. Una vegada resolts tots els recursos, s'efectuarà la proclamació dels candidats que han resultat electes.
Més llegit
-
Troben els cadàvers d'un agent de la Guàrdia Civil, de la dona i del fill dels dos, a Dolores
-
Huit persones expulsades d'Espanya per llançar petards il·legals contra persones durant les Falles
-
Investiguen una agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura i aparten el fisioterapeuta
-
Més de 35.000 persones inunden els carrers de València en una manifestació multitudinària per l'educació pública
-
Pot descendir el València?
-
Esport, amistat, família i humor contra l’atàxia de Friedreich: “Les persones que m’envolten em fan la vida normal”