Les comarques centrals i les del sud tindran nous prefixos telefònics
Els números que comencen per 9 van començar a esgotar-se aquest estiu.
Les províncies d'Alacant i València tindran en les pròximes setmanes nous prefixos telefònics que comencen per 8 perquè els que comencen per 9 estan prop de la saturació. Les telefonades a números fixos podran començar per 865 a les comarques del sud i per 860 a les comarques centrals.
Segons ha informat la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) aquesta proposta d'atribució de numeració ha sigut valorada després que s'alertara aquest estiu del risc d'esgotament dels números que comencen per 9, que estan ocupats en un 85%. Aquesta ampliació es farà en un total de quinze províncies.
Els nous indicatius provincials que proposa atribuir la secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals entrarien en vigor quan l'organisme aprove i publique la corresponent resolució en el BOE. A partir d'aquest moment, la nova numeració estaria disponible perquè els operadors sol·liciten la seua assignació a la CNMC.
L'organisme regulador ha constatat que aquestes quinze províncies tenen una taxa d'ocupació de la numeració geogràfica "molt alta" i ha sol·licitat a la secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals que s'adjudiquen i atribuïsquen nous indicatius. No obstant això, la CNMC ha assenyalat que "no cal preocupar-se" perquè encara queden molts números de telèfons lliures.
Més llegit
-
La confraria de la Sang de Sagunt torna a rebutjar amb una àmplia majoria l’entrada de les dones com a confrares
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Trump anuncia un cessament dels atacs contra les centrals elèctriques iranianes durant els pròxims cinc dies
-
L'accident d'un camió deixa quatre quilòmetres de retenció a l'A-7 a l'altura de Bétera
-
La Fúmiga reunix l'escena musical en valencià en "La gent de la Mediterrània"
-
El Govern d’Espanya revocarà la declaració d'interés turístic nacional a la Setmana Santa de Sagunt