Les comarques centrals i les del sud tindran nous prefixos telefònics
Els números que comencen per 9 van començar a esgotar-se aquest estiu.
Les províncies d'Alacant i València tindran en les pròximes setmanes nous prefixos telefònics que comencen per 8 perquè els que comencen per 9 estan prop de la saturació. Les telefonades a números fixos podran començar per 865 a les comarques del sud i per 860 a les comarques centrals.
Segons ha informat la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) aquesta proposta d'atribució de numeració ha sigut valorada després que s'alertara aquest estiu del risc d'esgotament dels números que comencen per 9, que estan ocupats en un 85%. Aquesta ampliació es farà en un total de quinze províncies.
Els nous indicatius provincials que proposa atribuir la secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals entrarien en vigor quan l'organisme aprove i publique la corresponent resolució en el BOE. A partir d'aquest moment, la nova numeració estaria disponible perquè els operadors sol·liciten la seua assignació a la CNMC.
L'organisme regulador ha constatat que aquestes quinze províncies tenen una taxa d'ocupació de la numeració geogràfica "molt alta" i ha sol·licitat a la secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals que s'adjudiquen i atribuïsquen nous indicatius. No obstant això, la CNMC ha assenyalat que "no cal preocupar-se" perquè encara queden molts números de telèfons lliures.
Més llegit
-
El govern espanyol destinarà 1.240 milions a reforçar la capacitat de resposta de les zones afectades per la dana
-
À Punt estrena esta vesprada el programa ‘NTC Comarques’
-
Mercadona lidera el mercat espanyol amb un 27,1% de quota i és la cadena que més creix enguany (un 0,7%)
-
Acció Cultural demana a la jutgessa que requerisca a la Generalitat les imatges d’un càmera d’Emergències
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Santos Cerdán va fer donacions al PSOE de més de 37.000 euros des del 2014