La cloïssa asiàtica envaeix el riu Serpis i amenaça el petxinot autòcton
Cada exemplar d’aquest mol·lusc invasor pot arribar a alliberar més de 70.000 larves a l'any
Al riu Serpis, al seu pas per la Safor, s'ha identificat una nova espècie invasora: la cloïssa asiàtica. Aquest mol·lusc es va detectar per primera vegada el 2011 al riu Xúquer i ja s'estén per nombrosos llocs d'aigua de la Comunitat Valenciana.
L'entrada al Serpis podria haver sigut pel pantà de Beniarrés i darrere estaria l'activitat humana. Pilar Risueño, responsable del centre aqüícola del Palmar, explica que existeix la falsa creença que aquest tipus de cloïssa engreixen les carpes i que per això alguns pescadors les gasten com a esquer.
Al Serpis l'han detectada membres del centre excursionista La Madrilla de Potries, mitjançant mostrejos autoritzats en el fons del riu. Intentar erradicar la cloïssa asiàtica ja és impossible i ara s'ha convertit en una competidora directa del petxinot de riu, una espècie autòctona i amenaçada.
Cada exemplar pot arribar a alliberar més de 70.000 larves a l'any, que poden generar problemes de taponament d'infraestructures hidràuliques.
Més llegit
-
Presó per a l'home acusat d'apallissar mortalment la parella a Catarroja
-
Un accident amb set vehicles implicats i huit ferits obliga a tallar l’A-7 a Castalla
-
Detenen l'exmilitant del PSOE Leire Díez i l'expresident de SEPI Vicente Fernández
-
Una altra xiqueta va patir trastorns després que la sedara l'anestesista detingut per homicidi imprudent
-
Ascer i els sindicats arriben a un preacord amb una pujada salarial del 8% en tres anys
-
Cites cancel·lades i pacients resignats en el primer dia de vaga dels metges, amb un seguiment que els sindicats xifren en el 90% i Sanitat rebaixa al 15%