Directes
Ara en la televisió
CANTEM!
Ara en la ràdio
L'HORA DE LA CULTURA
Notícies

Cinc dels sis tècnics citats este dimarts en la comissió municipal de les VPP a Alacant comuniquen que no hi aniran

Entre altres, havien de comparéixer la cap del gabinet de Patrimoni de l'Ajuntament i un arquitecte municipal expedientat per emportar-se un dels pisos del residencial Les Naus a través de l'adjudicació que investiga un jutjat

Absència dels tècnics en la comissió sobre vivendes de protecció pública (VPP)

Cinc dels sis tècnics que estaven cridats a testificar este dimarts en la comissió sobre vivendes de protecció pública (VPP) a l'Ajuntament d'Alacant després de la polèmica sorgida entorn de l'adjudicació dels pisos del residencial Les Naus a la platja de Sant Joan —que investiga una jutgessa de la ciutat— han comunicat que no hi acudiran.

Este òrgan municipal havia acordat anteriorment sol·licitar diverses compareixences, que són voluntàries. De les sis primeres que hi havia fixades, només un funcionari ha traslladat que anirà a respondre a les preguntes que li formulen els representants de tots els partits del consistori. Com que el cas està judicialitzat, tot el que es diga a la sala podria acabar en mans de la jutgessa instructora.

Entre els cinc tècnics que hi havia citats en la comissió estan la cap del Servici de Gestió Patrimonial i l'arquitecte municipal que va resultar adjudicatari d'un pis a Les Naus i a qui, després de l'escàndol, expedientaren i apartaren dels tràmits vinculats amb el futur pla general estructural (PGE).

La segona sessió de la comissió municipal de les VPP a Alacant ha començat dimarts al voltant de les 09:30 hores, amb l'anunci per part de la secretària del plantó del gruix dels compareixents. Des dels grups de l'oposició han retret als representants de l'equip de govern de l'alcalde Luis Barcala (PP) que falta documentació per a poder investigar què ha passat en la polèmica adjudicació de les cases.

La corporació local, en el ple extraordinari i monogràfic celebrat a principis de febrer després de transcendir el que Barcala va qualificar d'"escàndol", va aprovar posar en marxa l'òrgan d'investigació amb el suport de tots els grups polítics amb representació municipal. Segons la denominació oficial, es tracta d'una comissió no permanent o específica del ple per a "avaluar els procediments seguits i les garanties d'imparcialitat en les promocions de vivenda pública sobre sòl municipal que o bé s'hagen licitat o bé es liciten, per l'Ajuntament o en el procés del Pla Viu de la Generalitat".

També et pot interessar