La CHX treballa al pantà de Forata per a traure dos milions de metres cúbics de sediments de la dana
La gran quantitat de fang impedeix la solta d'aigua per als regants i també que el riu mantinga un cabal ecològic mínim
La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) treballa a l'embasament de Forata, a Iàtova, per a reparar els danys ocasionats per la dana. Esta gran grua s'afanya ara a extraure els quasi dos milions de metres cúbics de sediments que acabaren al fons de l'embassament i impedeixen la solta d'aigua per als regants. Esta gran quantitat de fang impedeix també que el riu mantinga un cabal ecològic mínim; unes obres d'emergència que encara tardaran mesos a traure tot el fang acumulat.
L'embassament de Forata va ser un dels punts crítics la vesprada del 29 d'octubre. Milions de litres d'aigua caiguts a l'àrea d'influència del riu Magre —a Utiel i Requena, per exemple— van omplir l'embassament. Però, amb l'aigua, també van arribar quilos i quilos de fang fins a ocupar un volum de dos milions de metres cúbics de llots. Molt de fang acumulat que deixa taponada l'eixida per on se solta aigua perquè arribe als regants i perquè el riu aigües avall mantinga un cabal ecològic. Ara mateix, eixes eixides estan soterrades per sis metres d'altura de fang.
Una gran grua a l'embassament va traent el fang
Per este motiu, la Confederació ha aprovat unes obres d'emergència per a retirar tot eixe fang. Han instal·lat una gran grua fixada a l'embassament i van traent el fang i depositant-lo en una immensa bassa mòbil. Quan la tenen plena, la traslladen a la vora del pantà i, des d'allí, se l'emporten a una certa distància perquè puga assecar-se.
L'obra és d'emergència, però hi ha tant de fang sedimentat que tardaran mesos a traure'l. És important que ho facen perquè els regants puguen rebre les soltes d'aigua que necessiten, però també per seguretat.
Ara mateix, l'embassament està al 75% de la seua capacitat i convé abaixar el nivell per si vingueren pluges importants.
Més llegit
-
Lluna de sang a la Comunitat Valenciana: tot el que cal saber per a vore l’eclipsi lunar de hui
-
Descobrixen una finca amb actes taurins il·legals després que una vaqueta escape i talle l’AP-7
-
El llegat de Nino Bravo torna a brillar en una nit màgica al Roig Arena
-
Un mort i cinc ferits en un accident de trànsit a la CV-21, a l'Alcora
-
Prop de 150 milions anuals i 500 llocs de treball directes: l'impacte econòmic del Roig Arena
-
Més calor diumenge a l'espera de pluges fortes entre dilluns i dimarts