Cheste recupera el viaducte de la CV-50, una artèria viària essencial afectada per la dana
Els treballs, en els quals s’han invertit 8,7 milions d’euros, han permés ampliar el pont, que tindrà més capacitat en cas de crescuda del Poio.
Primer va ser un pont militar provisional que va instal·lar l’exèrcit, després un pas provisional pel llit del Poio i, per últim, s’ha recuperat el viaducte original, amb una enorme biga de 36 metres i 190 tones de formigó que van portar, a poc a poc des de Sevilla. El veïnat de Cheste ha vist este divendres com es restablia una important artèria en les comunicacions, que va quedar greument afectada per la barrancada d’octubre, el pont de la CV-50, sobre el barranc de Poio i que permet la connexió amb l’A-3.
Amb la posada en servei d’este pont, nou mesos i mig després de la dana, sols queda una única via de titularitat autonòmica per a rehabilitar, la CV-33 a Torrent, com ha recordat el cap del Consell, Carlos Mazón, durant la reobertura d’esta via. En els passos provisionals i les obres de rehabilitació la Generalitat ha invertit 8,7 milions d’euros.
A més d’un accés essencial per a veïnat, transport públic i les empreses de la zona, com destacava l’alcalde de Cheste, José Morell, les obres de rehabilitació del pont sobre la CV-50 ha permés augmentar la capacitat hidràulica del pont, de manera que “s’incrementa la seguretat de cara a futures avingudes”, com assenyalaven des de la Generalitat.
Amb este pont, queden rehabilitades 17 de les 18 carreteres autonòmiques afectades per la dana. Unes vies que, com assenyalava Mazón, han quedat restablides “en temps rècord”. “La d’este pont va ser una de les imatges de la riuada que se’ns va quedar gravada. La riuada va deixar díhuit carreteres autonòmiques destrossades i 57 centres de salut arrasats, ningú no ens va avisar [que quedarien així], però des del dia u –en referència l'endemà de la tragèdia— ens vam posar a la faena”, exposava Mazón.
En este sentit, el cap del Consell recordava que la Generalitat ha invertit 75 milions en la reconstrucció de les carreteres autonòmiques afectades.
La reconstrucció del viaducte sobre la CV-50 que s’ha obert este divendres s'ha realitzat en tres fases, la primera amb la instal·lació d'un pont militar. Esta solució provisional va permetre recuperar la connexió del nucli urbà i restablir el transport públic amb autobús, donat que la línia de tren amb parada a este municipi de la Foia de Bunyol, no està operativa encara perquè també va quedar arrasada per la dana.
Posteriorment, es va fer una segona intervenció, amb un pas provisional, en el qual va invertir la Generalitat 1,3 milions d'euros. Després, hi va haver una tercera fase dels treballs que han permés recuperar el viaducte original. S’ha col·locat una biga de 36 metres i 190 tones de formigó armat, portada des de Sevilla, i que suposa una fita en la història de l'obra civil valenciana. Amb esta última fase ha quedat recuperada la funcionalitat i la seguretat de la CV-50.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil remet a la jutgessa de la dana la telefonada en què l'Aemet va dir que la pluja anava cap a Conca el 29-O
-
Apareix un cadàver en una platja de Cullera sense signes de violència
-
Sis detinguts i 1.700 quilos de cocaïna confiscats en un nou colp a la xarxa de narcos escapçada fa uns dies
-
La Gossa Sorda esgota en dos hores les 15.000 entrades del concert de retorn a Picassent
-
Un atac israelià mata onze civils a Gaza mentre Israel identifica el cadàver de l'ostatge Eliyahu Margalit
-
La Fúmiga exhaurix les 46.000 entrades dels seus concerts de comiat a València i Barcelona