CGT demana a Inspecció de Treball que investigue l'accident mortal d'un operari a Benetússer
L'escala, que donava accés a un garatge, va cedir i va caure damunt d'un grup de treballadors que feia tasques de neteja
La federació local de CGT a València ha presentat una denúncia en Inspecció de Treball per a demanar que s'investiguen les causes de l'accident que dissabte passat va costar la vida a un treballador que netejava de fang els garatges de Benetússer (Horta Sud).
L'accident es va produir el dissabte 18 de gener, després de desplomar-se l'escala d'accés al garatge d'un edifici a Benetússer. En el sinistre, va morir un home de 45 anys, un operari que formava part de l'equip de neteja dels pàrquings del municipi. Un altre home, de 39 anys, va patir una contusió toràcica i posteriorment va rebre l'alta hospitalària.
CGT ha assenyalat en un comunicat que el difunt formava part de l'equip de neteja de l'empresa Becsa, contractada per la Diputació de València per a actuar en els garatges del municipi, segons va indicar l'Ajuntament de Benetússer. No obstant això, ha apuntat que tenen informació que els treballadors "estaven contractats per l'empresa del grup EXO Petrol, empresa que va ser subcontractada a través de la contracta Becsa".
El sindicat ha demanat a Inspecció de Treball que investigue "si va existir falta de mesures de seguretat en l'accident mortal, així com un total compliment de la legislació de prevenció de riscos laborals per part de l'empresa de la qual depenia el mort", i "si en el garatge es van desenvolupar activitats de dos o més empreses, inclosos personal autònom; si es va cooperar en l'aplicació de la normativa de prevenció de riscos laborals a través d'una adequada coordinació d'activitats empresarials".
També sol·licita que es verifique "si la contracta o subcontracta en què treballava el treballador mort comptava amb llicència administrativa per a operar, si disposava de pla de seguretat propi o alié, verificar el contingut del llibre d'incidències i del llibre de subcontractació, i si complien amb els criteris seguits per a l'elecció de les empreses adjudicatàries" en el decret d'emergència a causa de la dana.
Igualment, CGT demana que es confirme si hi havia un coordinador de seguretat i salut que vigilara els protocols d'actuació "abans i durant l'execució dels treballs", quines eren les ordes rebudes, així com la persona que les donava i si les persones treballadores havien rebut formació en matèria de riscos laborals o si se'ls havia informat "verbalment o mitjançant el lliurament de documentació", ja que agrega que "és important saber si els treballadors eren coneixedors dels protocols de seguretat marcats".
També demana investigar si al treballador que va faltar "se li havia lliurat algun mitjà de protecció individual o si havia signat com a rebut algun mitjà de seguretat individual malgrat no haver-lo rebut"; o si hi havia algun treballador en l'empresa que s'encarregara específicament del "compliment de les mesures de seguretat".
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura