Cofrents comunica una parada no programada del reactor, la segona en menys d'un mes
A a central nuclear, la pressió del fluid electrohidràulic ha caigut per davall del punt de taratge de les vàlvules de control de turbina i el sistema de protecció del reactor ho ha parat tot
La central nuclear Cofrents ha notificat al Consell de Seguretat Nuclear (CSN), seguint el procediment establit, que a les 3:22 hores d’aquest divendres, amb la planta al 55% de potència en el procés d'arrancada, s'ha produït una parada no programada del reactor. És tracta del segon incident d'aquestes característiques que es produeix en menys d'un mes.
El titular de la central estava realitzant les proves de vàlvules de turbina després de l'arrancada i, en el procés d'obertura de la vàlvula 1 d'intercepció i parada, s'ha produït la parada automàtica del reactor coincidint amb la disminució de pressió del fluid hidràulic del sistema de control electrohidràulic de turbina, informa el CSN en un comunicat.
La pressió del fluid electrohidràulic ha caigut per davall del punt de taratge de les vàlvules de control de turbina, la qual cosa ha generat, segons el que es preveu en disseny, un senyal de parada al sistema de protecció de reactor.
En aquests moments la planta es troba en mode d'espera calenta (mode 3), amb tots els sistemes funcionant correctament, i durant la transició tots els sistemes s'han comportat segons disseny. El titular està analitzant les causes per què s'ha produït la baixada pressió en el sistema de control electrohidràulic.
El CSN, segons s'estableix en els seus procediments, ha informat a través del web de la recepció de notificació d'aquest succés.
El succés no ha tingut impacte en la plantilla, el públic ni en el medi ambient, ha destacat el Consell, que ha afegit que, amb la informació disponible fins a aquest moment, es classifica amb nivell 0 en l'Escala Internacional de Successos Nuclears i Radiològics (INES).
Més llegit
-
MAPA | Quants diners cal tindre estalviats per a pagar l'entrada d'un pis al teu municipi?
-
Ascendixen a deu els mitjans aeris que treballen en l'incendi forestal de Soneja
-
Emergències llança un avís especial per l'onada de calor prevista per a dilluns al nostre territori
-
Els banyistes es troben amb un escaló de metre i mig vora mar a la platja de Motilla, a Sueca
-
Desmantellen una trama piramidal que operava des de Silla i va estafar més d’un milió d’euros a través d’un club fals d’inversors
-
Mor una dona de 54 anys a la piscina municipal de Mislata