CCOO-PV reivindica actualitzar el conveni col·lectiu de l'hoteleria per a millorar les condicions de les cambreres de pis
El sindicat alerta que moltes cambreres pateixen dependència farmacològica i s'han de medicar tots els dies.
La por de perdre la faena fa que algunes cambreres de pis, les anomenades kellys treballen més del que toca i es mediquen per a forçar un millor estat físic. Aquesta denúncia l'ha feta el sindicat Comissions Obreres del País Valencià.
Segons el secretari general de Serveis d'aquest sindicat, José Miguel Mandingorra, "les càrregues de treball excessives i la pressió del temps per a fer les habitacions es traduïx en excessos que afecten directament la salut d'aquestes treballadores". Mandingorra afirma que les cambreres de pis consumeixen des de complexos vitamínics o proteics fins a relaxants musculars, analgèsics i antiinflamatoris. A més, adverteix, que en temporada alta utilitzen tant estimulants i begudes energètiques com ansiolítics, antidepressius i somnífers.
Simone Peçanha, cambrera de pis, afirma que els empresaris juguen amb la por de les treballadores i per això eviten agafar una baixa mentre tinguen un medicament que pal·lie el dolor.
Per la seua part, Ángeles Balué, secretària de Salut Laboral i Previsió Social Complementària de CCOO PV ha manifestat que volen que s'amplie el catàleg de malalties professionals, que s'avaluen els llocs de treball i els riscos que tenen i que es determine el temps que necessiten les cambreres de pis per a fer una habitació. Aquestes mesures, segons Balué, millorarien la situació laboral d'aquest col·lectiu i ajudaria el personal del sector a arribar en condicions a la jubilació.
Més llegit
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies