Cau la confiança dels espanyols en la innovació
Una enquesta reflecteix que a menor nivell d'estudis, menor és la percepció positiva sobre la innovació.
El 73% dels espanyols té una visió positiva de la innovació. En 2018 aquest percentatge era del 80% i en 2017 era del 89%. Per tant, la confiança de la ciutadania en la innovació ha caigut 16 punts en tan sols dos anys.
Així ho posa en relleu la III Enquesta de Percepció Social de la Innovació, elaborat per Sigma 2 i Fundació Cotec, basada en més de 2.400 entrevistes.
Tal com ha destacat el director general de Fundació Cotec, Jorge Barrero, aquesta baixada pot deure's als efectes que pot tindre la innovació en la igualtat. En aquest sentit, el director d'Economia i Finances en Cotec, Aleix Pons, comenta que, al mateix temps que la confiança en la innovació cau, la idea que la tecnologia augmenta la desigualtat social es manté estable.
De fet, la pèrdua de confiança és més acusada entre els sectors de població tradicionalment vulnerables. En aquest sentit, destaca la caiguda entre els ciutadans que només tenen estudis de primària, perquè només el 50% veu amb bons ulls la innovació, 32 punts menys que en 2017.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent