Catalunya declara l'excepcionalitat hídrica per a sis milions d'habitants
Es redueix un 40% de l'aigua per a usos agrícoles, un 15% per a usos industrials i es prohibeix el reg en zones verdes
La consellera catalana d'Acció Climàtica, Teresa Jordà, ha anunciat que Catalunya entra en la fase d'excepcionalitat hídrica en el sistema Ter-Llobregat i l'aqüífer Fluvià-Muga, la qual cosa afecta l'ús agrícola i industrial de l'aigua en 224 municipis amb quasi sis milions d'habitants, però no implica restriccions en l'aigua per a consum humà.
En la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu, Jordà ha defensat que el govern català actua "de manera contundent i planificada" per a fer front a una sequera de 29 mesos, onze mesos més que la de 2008, les més greus a Catalunya fins al present.
La fase d'excepcionalitat és el nivell 4 sobre 5 i inclou una sèrie de restriccions, com la reducció del 40% de l'aigua per a usos agrícoles, del 15% per a usos industrials, la prohibició del reg de zones verdes i de la neteja de carrers amb aigua potable, entre altres mesures.
En aquest context, Jordà ha confirmat també que s'incrementarà el volum d'aigua transvasat del pantà de Sau al de Susqueda, per a evitar que comence a degradar-se pel baix nivell que presenta actualment, a un 15% de capacitat.
Més llegit
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
El Tribunal Suprem confirma els quatre anys de presó per a Santi Mina per un delicte d'abús sexual
-
Condemnen a dèsset anys de presó El Mauri, germà d'Antonio Anglés, per segrestar i torturar un home
-
La incidència per covid-19 creix més del doble durant l'última setmana a la Comunitat Valenciana
-
València estrenarà al novembre una nova línia de l’EMT que connectarà Orriols i La Fe
Més vist
Més escoltat
-
23.09.2026 | 90 minuts
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
22.09.2026 | Paula Simó: les residències musicals, el nou motor del turisme cultural?
-
22.09.2026 | Psicologia amb David Peris: la segona estrela al futbol base
-
22.09.2026 | 90 minuts
-
22.09.2026 | TOT PER L'AIRE | Tercera Part