Catalunya celebra una Diada marcada per la divisió independentista
La presidenta de l'ANC, Dolors Feliu, ha reptat el govern de Pere Aragonès i els partits independentistes a implementar ja la independència o convocar eleccions de manera immediata
Enguany la Diada de l'Onze de Setembre a Catalunya se celebra en un clima de divisió de l'independentisme, amb tensions entre els socis de govern, i entre Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i l'Assemblea Nacional Catalana (ANC).
Aquest context ha fet que el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, haja decidit no acudir a la manifestació que des del 2012 cada any organitza l'ANC, perquè considera que l'enfocament va en contra del govern que encapçala.
Per la seua banda, la presidenta de l'ANC, Dolors Feliu, ha manifestat que l'absència d'Aragonès i dels consellers d'ERC "no ha desmobilitzat la gent". A més, ha reptat el govern català i els partits independentistes a implementar ja la independència o convocar eleccions de manera immediata. Davant d'això ha advertit que la seua entitat promourà una "llista cívica" independentista.
Amb això, el secretari general de JxCat, Jordi Turull, no ha volgut fer valoracions i ha declarat estar "content" de l'assistència de Junts: "Ells són qui han de donar explicacions", ha contestat en al·lusió a Esquerra.
Amb el lema "Tornem-hi per vèncer", el moviment sobiranista català ha représ els carrers amb diversos punts d'inici per a evitar aglomeracions. Segons la Guàrdia Urbana, unes 150.000 persones han assistit aquesta vesprada a la manifestació convocada per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) amb motiu de la Diada. En canvi, l'organització la xifra en 700.000 participants.
Aragonès ha aprofitat el discurs de la Diada per a assegurar futures votacions per a la independència de Catalunya, "perquè la independència és l'únic camí per assolir el país just, pròsper i lliure que volem". El president català ha remarcat que aquest escenari "és inevitable".
L'ofrena floral al monument de Rafael Casanova ha iniciat la jornada, amb una xiulada i crits de "Fora" a la delegació d'ERC. Les celebracions han culminat a les 22:00 hores amb l'acte institucional organitzat per la Generalitat, al costat de les Quatre Columnes, de Puig i Cadafalch, a Montjuïc.
Més llegit
-
El professorat que corregix la PAU amenaça de dimitir en bloc per l'estancament de les negociacions de la vaga
-
La negociació entre Educació i els docents continua encallada per les ràtios i arriba a un "microacord" sobre la burocràcia
-
Vox anuncia un acord amb el PP per a presentar els pressupostos del 2026
-
Educació i professorat reprenen les negociacions amb la unitat sindical trencada per l’acord d’increment salarial
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical